To jest stara wersja strony!
Monika Burda, Agnieszka Jamróg, Mateusz Kocąb
Hurtownia sprzętu wszelakiego Solvo
Przedmiotem projektu jest utworzenie zaplecza bazodanowego dla firmy Solvo. Baza ta ma byś swego rodzajem katalogiem produktów wszelakich z interfejsem zbudowanym w postaci strony WWW, który jest tematem projektu na przedmiocie Technologie i Programowanie WWW. Stworzenie bazy danych ma na celu ułatwienie zarządzania i katalogowania produktów dostępnych w firmie.
Analiza stanu wyjściowego
Firma Solvo potrzebowała wykonania bazy danych dla łatwiejszego skatalogowania swoich produktów, gdyż dotychczasowy sposób przechowywania informacji na temat posiadanych produktów zaczął być uciążliwy i mało wygodny. Zwarzywszy na to że spółka ta nie posiadała żadnej bazy danych, a jej produkty były katalogowane i przetrzymywane w plikach exelowych należało utworzyć bazę danych od podstaw. Dostępny asortyment składa się z takich rzeczy jak urządzenia elektryczne, oświetlenie, sprzęt sanitarny czy artykuły samochodowe. Problemem skatalogowania tak różnorodnego asortymentu było utworzenie bazy danych w taki sposób by uniknąć nadmiarowej rekurencji faktów.
Analiza wymagań użytkownika
Rozwiązaniem tego problemu było podzielenie produktów na poszczególne kategorie w których zawierają się marki producentów dostarczających dany typ asortymentu. Portal ten powinien udostępniać użytkownikom przeglądającym ofertę firmy możliwość wyszukania produktu, porównania go z innymi produktami oraz zapisania go w formacie umożliwiającym łatwe przeglądanie wybranego asortymentu. Z punktu widzenia administratora portal ten powinien udostępniać mu swobodę w zarządzaniu produktami jak i sposób ich reprezentacji na stronie.
Scenariusze użcia
System udostępnia kilka scenariuszy użycia:
Scenariusz dla klienta:
Scenariusze dla administratora:
dodawanie i edycja kategorii
dodawanie i edycja marek firm
dodawanie i edycja typów produktów
dodawanie i edycja produktów
Identyfikacja funkcji
Wyszukanie artykułu z asortymentu
Porównywanie wybranych artykułów
Eksportowanie artykułów do plików graficznych
Dodawanie/usuwanie/modyfikacja kategorii
Dodawanie/usuwanie/modyfikacja marek
Dodawanie/usuwanie/modyfikacja typów
Dodawanie/usuwanie/modyfikacja cen i promocji
STD - Diagram zmiany stanów
DFD – diagram przepływu danych
Głównymi powodami postania bazy danych produktów było:
łatwiejsze katalogowanie i przechowywanie danych na temat dostępnych produktów
łatwe porównywanie produktów posiadających identyczne lub podobne cechy
łatwość eksportowania wybranych danych do plików innego formatu
swoboda prezentacji informacji o produktach
Funkcjonalności udostępniane przez serwis będą zawierać:
dodawanie i edycja kategorii
dodawanie i edycja marek firm
dodawanie i edycja typów produktów
dodawanie i edycja produktów
możliwość porównania produktów pod względem dowolnej właściwości
eksportowanie wybranych produktów do innego formatu
wyszukanie produktów po interesujących nas parametrach