Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:ztb:2010:projekty:ipoints:start [2010/05/30 13:30]
ztb2010
pl:dydaktyka:ztb:2010:projekty:ipoints:start [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== iPoints - Platforma społecznościowa dla graczy na platformie iPhone/iPod Touch/iPad ====== 
-[[corhydron@gmail.com|Bartłomiej Trzciński]] 
  
-==== Streszczenie ==== 
-Projekt stanowi część kompletnej platformy społecznościowej dla graczy platformy iPhone OS. (baza danych, natywna aplikacja iPoints na platformę iPhone OS oraz framework udostępniany developerom) 
- 
-==== Sformułowanie zadania projektowego ==== 
-Pierwszym i za razem najwazniejszym celem projektu jest ułatwienie developerom dodawania tablic wyników online do tworzonych przez nich gier, tak by umożliwić potencjalnym graczom porównywanie między sobą wyników, a wszystko to przy jak najmniejszym nakładzie pracy ze strony developerow gier, tak by mogli skupić się na tworzeniu i dopracowywaniu samych gier. Udostępniając jednak ten sam system różnym developerom pojawia się szansa na skupienie wszystkich graczy w jednym miejscu i zaoferowaniu im dodatkowych funkcjonalności zwiększających tym samym grywalność gier wykorzystujących ten system jak: pojedynki pomiędzy graczami, czy część społecznościowa - wyszukiwanie i dodawanie znajomych tak by w łatwy sposób śledzić ich poczynania. Kolejną korzyścią już dla samych developerów jest możliwość popularyzowania swoich gier wśród najbardziej zainteresowanych - tj graczy platformy na którą ich gry są tworzone. 
- 
-Jeśli chodzi o sam system to składa się on z trzech komponentów:​ natywnej aplikacji do pobrania z App Store przeznaczonej dla graczy, frameworku udostępnianego developerom,​ który łatwo mogą zintegrować ze swoją grą oraz serwis www dostępny z poziomu przeglądarki przeznaczony na razie głownie dla developerów oraz osób chcących dowiedzieć się czegoś o samym systemie. 
- 
-==== Analiza stanu wyjściowego ==== 
-Na rynku znajduje się już kilka tego typu rozwiązań jak : scoreloop, agon-online,​ openfeint oraz zaprezentowany ostatnio przez Apple - Game Center. 
-Jednak jeśli spojrzymy na potencjalny rynek odbiorców konkurencja wydaje się bardzo mała: 
-Obecnie sprzedanych zostało już ponad 85mln urządzeń z systemem iPhone OS, samych developerów jest już ponad 31 tys, którzy stworzyli łączenie blisko 51 tys samych gier. 
-Dodatkowo, oferowany przez większość istniejących rozwiązań model biznesowy zrzuca opłaty na odbiorców końcowych tj. graczy - z czym nie do końca się zgadzam, znając niechęć do płacenia czegokolwiek po zakupieniu konkretnego tytułu. 
- 
-==== Analiza wymagań użytkownika ==== 
-System będzie działał na zasadzie kont graczy tworzonych na podstawie unikalnego numeru urządzenia. Gry do stsyemu dodawane będą przez zarejestrowanych w nim deweloperów,​ którzy wykorzystują udostępniony framework w swoich grach. 
- 
-=== Funkcjonalności poszczególnych komponentow ===  
-  - **natywnej aplikacji iPoints przeznaczonej dla graczy** 
-  * przeglądanie listy gier, w które gra dany gracz, zawierającymi również informacje o obecnie zajmowanej przez niego lokacie w każdej z gier listowanej wraz z jej ikoną 
-  * przeglądanie szczegółowej listy wynikow dla każdej z gier 
-  * obsługa części społecznościowej platformy 
-    * przeglądanie listy znajomych ​ 
-    * przeglądanie listy zaproszeń znajomości 
-    * wyszukiwanie znajomych 
-    * przeglądanie profili swoich znajomych, śledzenie ich postępów 
-    * wyzywanie znajomych na pojedynki 
-    * przeglądanie pojedynków 
-      * aktualnie trwających 
-      * oczekujących na akceptacje jednej ze stron 
-      * archiwum pojedynków 
-    * zarządzanie profilem 
-      * edycja avataru 
-      * edycja nazwy gracza 
-      * ... 
- 
-  - **frameworku udostępnianego developerom** 
-  * wyświetlenie tablicy wyników online wewnątrz gry 
-  * konfiguracja wyglądu tablicy wyników 
-    * kolorystyka 
-    * tło 
-    * całkowita modyfikacja,​ jeśli zajdzie taka potrzeba 
-  * API udostępnione developerom:​ 
-    * szybka rejestracja nowych graczy 
-    * szybka edycja gracza (zmiana nazwy) 
-    * wysyłanie rezultatów do serwera 
-    * ... 
- 
-  - **serwis www (nie wchodzący w skład projektu z ZTB)** 
-  * udostępnienie podstawowych informacji o platformie 
-    * przegląd funkcjonalności 
-  * kontakt z autorem przy pomocy formularza 
-  * dodawanie nowych gier do systemu (dla developerów) 
-  * zarządzanie wcześniej dodanymi grami (dla developerów) 
-  * promowanie gier 
-  * przeglądanie tablic wyników wszystkich dostępnych gier 
-  * ... 
-==== Określenie scenariuszy użycia ==== 
- 
-  - scenariusze dla gościa 
-    - dostęp do systemu 
-      * rejestracja w systemie 
-    - przeglądanie treści systemu 
-      * przeglądanie serwisu www 
-        * przeglądanie funkcjonalności 
-        * przeglądanie tablic wyników gier 
-        * kontakt z autorem ​ 
-      * przegladanie treści w aplikacji 
-        * przeglądanie tablic wyników w grze 
- 
-  - scenariusze dla zarejestrowanych gracza 
-    - dostęp do systemu 
-      * uruchomienie aplikacji iPoints 
-      * korzystanie z gier z wbudowanym systemem 
-    - zarządzanie kontem 
-      * zmiana nazwy gracza 
-      * zmiana avataru 
-    - przeglądanie treści systemu 
-      * przeglądanie listy gier z szybkim podglądem zajmowanej lokaty 
-      * przeglądanie szczegółowych tablic wyników ​ 
-      * przeglądanie listy znajomych 
-      * wyszukiwanie znajomych 
-      * przeglądanie pojedynków 
-    - dodawanie informacji do systemu 
-      * wysyłanie osiągniętych rezultatów w grach 
-      * tworzenie pojedynków 
-    ​ 
-  - scenariusze dla developera 
-    - dostęp do serwisu: 
-      * zalogowanie do systemu 
-      * przypomnienie hasła użytkownika 
-    - przeglądanie treści systemu 
-      * przeglądanie dodanych gier 
-    - zarządzanie kontem 
-      * zmiana hasła 
-    - dodawanie informacji do systemu 
-      * dodawanie nowych gier do serwisu ​ 
-      * promowanie gier 
-    - edycja danych w systemie 
-      * modyfikacja informacji dodanych gier 
- 
-==== Identyfikacja funkcji ==== 
- 
-==== Analiza hierarchii funkcji projektowanej aplikacji ==== 
- 
-==== Budowa i analiza diagramu przepływu danych ==== 
- 
-==== Wybór encji (obiektów) i ich atrybutów oraz ich powiązania (relacje) ==== 
- 
-{{:​pl:​dydaktyka:​ztb:​2010:​projekty:​ipoints:​ipoints_erd.png}} 
- 
-==== Projekt diagramów STD ==== 
pl/dydaktyka/ztb/2010/projekty/ipoints/start.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0