To jest stara wersja strony!
Opis pseudokodu
Stosujemy wcięcia zgodnie z poziomami zagnieżdżania się kodu.
Wszystkie zmienne typów prymitywnych piszemy małą literą.
Wszystkie zmienne będące strukturami złożonymi (tablice, obiekty) piszemy dużą literą.
Zmienne
Nie deklarujemy/definiujemy zmiennych lokalnych funkcji.
Jeżeli zachodzi potrzeba wprowadzenia nowej zmiennej po prostu to robimy.
Każda zmienna jest widzialna w zakresie całej funkcji, wyjątkiem są:
Zmienne globalne, które definiujemy w następujący sposób
global j
-
Przypisanie wartości do zmiennej wykonujemy operatorem
:=:
j := 2
j := j+1
a := j
Komentarze
Tablice
Nazwy tablic piszemy dużymi literami.
Numerowanie elementów tablic rozpoczynamy od 1.
Do danego elementu tablicy odnosimy się podając jego indeks w nawiasach kwadratowych po nazwie tablicy:
A[0] # pierwszy element tablicy
A[i] # i-ty element tablicy
A[i-1] # i-1 element tablicy
Długość tablicy jest zwracana przez funkcję
length:
n := length(A) # teraz n przechowuje długość tablicy, jest to jednocześnie indeks jej ostatniego elementu.
Nie alokujemy/dealokujemy pamięci dla tablic. Zakładamy że jest to robione automatycznie.
Wyznaczanie podtablicy jest możliwe przy pomocy trzykropka:
Wypełnij A ciągiem kolejnych liczb pierwszych od 2 do 17
B := A[3...length(A)-1] # Teraz B zwiera następujące wartości: 5,7,11,13
Instrukcje warunkowe
Pętle
Obiekty i metody