To jest stara wersja strony!
Laboratorium LEGO Mindstorms
Cele Lab:
Zapoznanie się z technologią Mindstorms
Programowanie podzespołów robotów przy pomocy istniejących metod i narzędzi
Przygotowanie do rozwijania w oparciu o Mindstorms mechanizmów projektowania logiki sterujących dla robotów, z wykorzystaniem wizualnych metod reprezentacji wiedzy i języka Prolog
Środki:
— Grzegorz J. Nalepa 2007/11/29 13:27
LAB1
Opis
Cel:
Zapoznać się z elementami sprzętowymi zestawu NXT: NXTbrick, sensorami i silnikami.
Zapoznać się z podstawami programowania i komunikacji w.w. przy pomocy środowiska LEGO
Środki:
sprzęt: NXTbrick, 2 silniki, 3 sensory, kable łączące, kabel USB, ew. łącze BT
software: środowisko LEGO
Wstęp
W zależności od sytuacji i stanu zestawu NXT, zidentyfikować:
Podłączenie Zmysłów
I'm alive!
Podłączenie do komputera
Programowanie
skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/motor
przesłać program do Brick i przetestować
powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów
Logika
Użycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów.
zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne, wtedy, jeżeli inne coś innego, etc.
LAB2
Cel: budowa prostych algorytmów sterowania w środowisku LEGO
Środki: Brick ze zmysłami, ew. gotowy mini/robot + software LEGO
LAB3
Cel: programowanie NXT przy pomocy NBC, Bricxcc
Środki:
LAB4