Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:asd:cwiczenia:pseudokod [2010/02/27 17:39]
kinio
pl:dydaktyka:asd:cwiczenia:pseudokod [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Opis pseudokodu ====== 
  
-===== Informacje podstawowe ===== 
-  * Stosujemy wcięcia zgodnie z poziomami zagnieżdżania się kodu. 
-  * Wszystkie zmienne typów prymitywnych piszemy małą literą. 
-  * Wszystkie zmienne będące strukturami złożonymi (tablice, obiekty) piszemy dużą literą. 
- 
-==== Zmienne ==== 
-  * Nie deklarujemy/​definiujemy zmiennych lokalnych funkcji. 
-  * Jeżeli zachodzi potrzeba wprowadzenia nowej zmiennej po prostu to robimy. 
-  * Każda zmienna jest widzialna w zakresie całej funkcji, wyjątkiem są: 
-    * Zmienne globalne, które definiujemy w następujący sposób<​code>​global j</​code>​ 
-    * Zmienne liczące w [[#​petle|pętlach]]. 
-  * Przypisanie wartości do zmiennej wykonujemy operatorem **:​=**:<​code>​ 
-j := 2 
-j := j+1 
-a := j 
-</​code>​ 
- 
-==== Komentarze ==== 
-  * Symbolem **#** rozpoczynamy komentarz który trwa do końca linii. 
-  * Brak jest komentarzy wielolinijkowych. 
-  * W przypadku kiedy należy wykonać instrukcje nie związane bezpośrednio z kontekstem rozważanego problemu, można je zastąpić opisem słownym (komentarzem) nie poprzedzonym znakiem komentarza:<​code>​ 
-... 
-i := i*2 
-wczytaj a z klawiatury 
-i := i*a 
-wypisz i na ekran 
-... 
-</​code>​ 
- 
-===== Tablice ===== 
-  * Nazwy tablic piszemy dużymi literami. 
-  * Numerowanie elementów tablic rozpoczynamy od **1**. 
-  * Do danego elementu tablicy odnosimy się podając jego indeks w nawiasach kwadratowych po nazwie tablicy:<​code>​ 
-A[0]      # pierwszy element tablicy 
-A[i]      # i-ty element tablicy 
-A[i-1] ​   # i-1 element tablicy 
-</​code>​ 
-  * Długość tablicy jest zwracana przez funkcję //​length//:<​code>​ 
-n := length(A) ​   # teraz n przechowuje długość tablicy, jest to jednocześnie indeks jej ostatniego elementu. 
-</​code>​ 
-  * Nie alokujemy/​dealokujemy pamięci dla tablic. Zakładamy że jest to robione automatycznie. 
-  * Wyznaczanie podtablicy jest możliwe przy pomocy trzykropka:<​code>​ 
-Wypełnij A ciągiem kolejnych liczb pierwszych od 2 do 17 
-B := A[3...length(A)-1] ​    # Teraz B zwiera następujące wartości: 5,7,11,13 
-</​code>​ 
- 
-===== Instrukcje warunkowe ===== 
- 
-===== Pętle ===== 
- 
-===== Obiekty i metody ===== 
pl/dydaktyka/asd/cwiczenia/pseudokod.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0