To jest stara wersja strony!


JSI: Laboratorium 1

Opis

Cel:

  • Zapoznać się z elementami sprzętowymi zestawu NXT: NXTbrick, sensorami i silnikami.
  • Zapoznać się z podstawami programowania i komunikacji w.w. przy pomocy środowiska LEGO

Środki:

  • sprzęt: NXTbrick, 2 silniki, 3 sensory, kable łączące, kabel USB, ew. łącze BT
  • software: środowisko LEGO

Przygotowanie

Ważne jest przemyślane zagospodarowanie przestrzeni. Każda grupa ma obok swojego stołu inny, wolny. Należy mieć na tyle przestrzeni, żeby klocki nie leżały na klawiaturze, nic nie spadlo na podlogę, etc.

Istotny jest podzial ról w zespole: należy wybrać osobę obslugującą

  • komputer (wiki, instrukcja, email)
  • pudelko (wyciaganie i podawanie elementów)
  • klocki (skladanie, podlączanie elementów)

Wstęp

W zależności od sytuacji i stanu zestawu NXT, zidentyfikować:

  • opisy Quickstart (QS) i User Manual (UM)
  • podzespoły:
    • Brick (komputer) - małe białe pudełko
    • sensory x4
    • silniki x2
    • kable 2+4+1
  • ew. czarne pudełko Quickstart a w nim zestaw podstawowych elementów do silnika

Uwaga: przed zakończeniem zajęć należy wszystko spakować tak, jak się zastalo, więc proszę zwrócić uwagę na sposób pakowania!

Podłączenie Zmysłów

  • włożyć baterie do Brick
  • podłączyć silniki i sensory (QS:2, UM:7) zgodnie z numerami portów
  • włączyć Brick,

I'm alive!

Przetestować UI Brick.

  • podstawy, QS:3
  • uruchomić testowe programy UM:14–17 („Try Me”)
  • pełny opis UI w UM:20–21
  • oglądnąć dane ze zmysłów przez „View”

Podłączenie do komputera

  • uruchomić aplikację LEGO
  • podłączyć Brick przez USB do komputera
  • utworzyć nowy projekt
  • nawiązać połączenie

Programowanie

  • skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/motor
  • przesłać program do Brick i przetestować
  • powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów

Logika

Użycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów.

  • zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne, wtedy, jeżeli inne coś innego, etc.

Koniec

Po zakończeniu laboratorium a przed wyjściem z sali należy:

  • wyłączyć Brick i odłączyć USB
  • wylogować się
  • rozłączyć elementy
  • schować brick, silniki i sensory do pudełek
pl/mindstorms/lab/lab1.1207257877.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0