Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:lab:lab1 [2008/11/27 15:35]
holownia
pl:mindstorms:lab:lab1 [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 20: Linia 20:
 **Prosimy o przestrzeganie powyższego wzoru, w celu ułatwienia pracy sobie i innym!** **Prosimy o przestrzeganie powyższego wzoru, w celu ułatwienia pracy sobie i innym!**
  
-Istotny jest podzial ​ról w zespole: należy wybrać osobę ​obslugującą: +Istotny jest podział ​ról w zespole: należy wybrać osobę ​obsługującą: 
-  * komputer (wiki, instrukcja), +  * komputer (wiki, instrukcja) ​-> //Szef// 
-  * pudelko ​(wyciąganie i podawanie elementów), +  * pudełko ​(wyciąganie i podawanie elementów) ​-> //​Mechanik//​ 
-  * klocki (składanie, ​podlączanie elementów).+  * klocki (składanie, ​podłączanie elementów) ​-> //​Konstruktor//​ 
 + 
 +**Uwaga:** zachęcamy do zgłaszania sugestii co do koncepcji i działania laboratorium :-)
  
 ===== Wstęp ===== ===== Wstęp =====
-Rozlokowanie klocków w pudełku i opis przegródek znajduje ​się tu: +Proszę pobieżnie zapoznać ​się z informacjami na stronie, dotyczącej wyposażenia laboratorium [[pl:​mindstorms:​lab:​wyposazenie|tutaj]].
-(Link do rysunku ​podpisanymi przegródkami i zdjęciami klocków)+
  
-Na początku należy zidentyfikować:​ +Należy zidentyfikować:​ 
-  * opisy //​Quickstart//​ (**QS**) i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:​pl:​mindstorms:​dokumentacja:​nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}})+  * opisy //​Quickstart//​ (**QS**) ​- wersja papierowa zostanie rozdana na zajęciach ​i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:​pl:​mindstorms:​dokumentacja:​nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}}),
   * podzespoły:​   * podzespoły:​
-    * Brick (komputer) - przegródka D2 +    * Brick (komputer) - przegródka D2, 
-    * sensory x4 - przegródka D2 +    * sensory x4 - przegródka D2, 
-    * silniki x2 - przegródka D1 +    * silniki x2 - przegródka D1, 
-    * kable 2+4+1- przegródka ​A+    * kable 2+4+1- przegródka ​A4.
  
-Uwaga: przed zakończeniem zajęć należy wszystko spakować tak, jak się zastalo, więc proszę zwrócić uwagę na sposób rozlokowania klocków w pudełku!+**Przed ​zakończeniem zajęć należy wszystko spakować tak, jak się zastało!**
  
 ===== Podłączenie Zmysłów ===== ===== Podłączenie Zmysłów =====
-  * włożyć baterie do Brick +  * Włożyć baterie do Brick. 
-  * podłączyć silniki i sensory ​ (QS:2, UG:7) __zgodnie__ z numerami portów +  * Podłączyć silniki i sensory ​ (QS:2, UG:7) __zgodnie__ z numerami portów. 
-  * włączyć Brick +  * Włączyć Brick.
  
 ===== I'm alive! ===== ===== I'm alive! =====
-Przetestować UI Brick. +Przetestować UI Brick: 
-  * uruchomić testowe programy UG:14--16 ("Try Me") +  * uruchomić testowe programy ​"Try Me" (UG:16), 
-  * pełny opis UI UG:20--21 +  * sprawdzić wskazania sensorów przez "View" ​(UG:17), 
-  * oglądnąć dane ze zmysłów przez "​View"​ UG:17+  * przejrzeć ​pełny opis UI (UG:20--21).
  
 ===== Podłączenie do komputera ===== ===== Podłączenie do komputera =====
-  * uruchomić aplikację LEGO +  * Uruchomić aplikację LEGO
-  * podłączyć Brick przez USB do komputera +  {{:​pl:​mindstorms:​lab:​mindstorms_icon.png|}} 
-  * utworzyć nowy projekt +  * Podłączyć Brick przez USB do komputera. 
-  * nawiązać połączenie +  * Utworzyć nowy projekt. 
-  * nawiązać połączenie Bluetooth+  * Nawiązać połączenie. 
 +  * Nawiązać połączenie Bluetooth.
  
 ===== Programowanie ===== ===== Programowanie =====
-  * skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/​motor +  * Skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/​motor. 
-  * przesłać program do Brick i przetestować +  * Przesłać program do Brick i przetestować. 
-  * powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów+  * Powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów
 + 
 +===== Budowa robota ===== 
 +  * Zbudować trywialnego robota mobilnego opisanego w instrukcji //​QuickStart//​ 
 +  * Dołączyć z boku lub z przodu Brick wybrany sensor (np. sonar)
  
 ===== Logika ===== ===== Logika =====
-ycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów+  * yć podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do stworzenia prostych programów
-  * zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne,​ wtedy, jeżeli inne coś innego, etc.+  * Dokonać rozbudowy robota według własnego uznania
  
 ===== Koniec ===== ===== Koniec =====
 Po zakończeniu laboratorium a __przed__ wyjściem z sali należy: Po zakończeniu laboratorium a __przed__ wyjściem z sali należy:
-  * wyłączyć Brick i odłączyć USB +  * wyłączyć Brick i odłączyć USB, 
-  * wylogować się +  * wylogować się, 
-  * rozłączyć elementy +  * schować ​Brick, silniki i sensory do pudełka, chyba, że na początku laboratorium robot był zbudowany - wówczas nie należy go rozmontowywać,​ 
-  * schować ​brick, silniki i sensory do pudełka+  * zamknąć pudełko i uprzątnąć stanowisko.
  
 +===== SPRAWOZDANIE =====
 +W przypisanej grupie przestrzeni nazw stworzyć stronę, na której:
 +  * opisać krótko zbudowanego robota oraz działanie stworzonego programu
 +  * uploadować pliki projektów, ewentualnie zdjęcia, filmiki
 +  * zapisać spostrzeżenia,​ napotkane problemy, wnioski
 +[[pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​wykaz_sprawozdan|Wykaz sprawozdań]]
pl/mindstorms/lab/lab1.1227796504.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0