To jest stara wersja strony!


Laboratorium 1

Opis

Cel:

  • Zapoznać się z elementami sprzętowymi zestawu NXT: NXTbrick, sensorami i silnikami.
  • Zapoznać się z podstawami programowania i komunikacji w.w. przy pomocy środowiska LEGO.

Środki:

  • Sprzęt: NXTbrick, 3 silniki, 4 sensory, kable łączące, kabel USB, ew. adapter BT.
  • Software: środowisko LEGO.

Przygotowanie

Ważne jest przemyślane zagospodarowanie przestrzeni. Każda grupa ma obok swojego stołu inny, wolny. Należy mieć na tyle przestrzeni, żeby klocki nie leżały na klawiaturze, nic nie spadlo na podlogę, etc.

Należy zwrócić szczególną uwagę na sposób rozlokowania kloców w poszczególnych przegródkach w pudełku i zachować ten układ!!
Wzór rozmieszczenia klocków w przegrodach.
Prosimy o przestrzeganie powyższego wzoru, w celu ułatwienia pracy sobie i innym!

Istotny jest podzial ról w zespole: należy wybrać osobę obslugującą:

  • komputer (wiki, instrukcja),
  • pudelko (wyciąganie i podawanie elementów),
  • klocki (składanie, podlączanie elementów).

Wstęp

Należy zidentyfikować:

  • opisy Quickstart (QS) i User Guide (UG) (wersja elektroniczna UG: User Guide (PL)),
  • podzespoły:
    • Brick (komputer) - przegródka D2,
    • sensory x4 - przegródka D2,
    • silniki x2 - przegródka D1,
    • kable 2+4+1- przegródka A4.

Przed zakończeniem zajęć należy wszystko spakować tak, jak się zastało!

Podłączenie Zmysłów

  • Włożyć baterie do Brick.
  • Podłączyć silniki i sensory (QS:2, UG:7) zgodnie z numerami portów.
  • Włączyć Brick.

I'm alive!

Przetestować UI Brick:

  • uruchomić testowe programy „Try Me” (UG:16),
  • sprawdzić wskazania sensorów przez „View” UG:17,
  • przejrzeć pełny opis UI (UG:20–21).

Podłączenie do komputera

  • Uruchomić aplikację LEGO.
  • Podłączyć Brick przez USB do komputera.
  • Utworzyć nowy projekt.
  • Nawiązać połączenie.
  • Nawiązać połączenie Bluetooth.

Programowanie

  • Skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/motor.
  • Przesłać program do Brick i przetestować.
  • Powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów.

Logika

Użycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów.

  • zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne, wtedy, jeżeli inne coś innego, etc.

Koniec

Po zakończeniu laboratorium a przed wyjściem z sali należy:

  • wyłączyć Brick i odłączyć USB
  • wylogować się
  • rozłączyć elementy
  • schować brick, silniki i sensory do pudełka
pl/mindstorms/lab/lab1.1227797469.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0