Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:lab:lab1 [2008/12/03 10:39]
gjn
pl:mindstorms:lab:lab1 [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 24: Linia 24:
   * pudełko (wyciąganie i podawanie elementów) -> //​Mechanik//​   * pudełko (wyciąganie i podawanie elementów) -> //​Mechanik//​
   * klocki (składanie,​ podłączanie elementów) -> //​Konstruktor//​   * klocki (składanie,​ podłączanie elementów) -> //​Konstruktor//​
 +
 +**Uwaga:** zachęcamy do zgłaszania sugestii co do koncepcji i działania laboratorium :-)
  
 ===== Wstęp ===== ===== Wstęp =====
Linia 29: Linia 31:
  
 Należy zidentyfikować:​ Należy zidentyfikować:​
-  * opisy //​Quickstart//​ (**QS**) - wersja papierowa i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:​pl:​mindstorms:​dokumentacja:​nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}}),+  * opisy //​Quickstart//​ (**QS**) - wersja papierowa ​zostanie rozdana na zajęciach ​i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:​pl:​mindstorms:​dokumentacja:​nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}}),
   * podzespoły:​   * podzespoły:​
     * Brick (komputer) - przegródka D2,     * Brick (komputer) - przegródka D2,
Linia 46: Linia 48:
 Przetestować UI Brick: Przetestować UI Brick:
   * uruchomić testowe programy "Try Me" (UG:16),   * uruchomić testowe programy "Try Me" (UG:16),
-  * sprawdzić wskazania sensorów przez "​View"​ UG:17,+  * sprawdzić wskazania sensorów przez "​View" ​(UG:17),
   * przejrzeć pełny opis UI (UG:​20--21).   * przejrzeć pełny opis UI (UG:​20--21).
  
 ===== Podłączenie do komputera ===== ===== Podłączenie do komputera =====
   * Uruchomić aplikację LEGO.   * Uruchomić aplikację LEGO.
 +  {{:​pl:​mindstorms:​lab:​mindstorms_icon.png|}}
   * Podłączyć Brick przez USB do komputera.   * Podłączyć Brick przez USB do komputera.
   * Utworzyć nowy projekt.   * Utworzyć nowy projekt.
Linia 60: Linia 63:
   * Przesłać program do Brick i przetestować.   * Przesłać program do Brick i przetestować.
   * Powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów.   * Powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów.
 +
 +===== Budowa robota =====
 +  * Zbudować trywialnego robota mobilnego opisanego w instrukcji //​QuickStart//​
 +  * Dołączyć z boku lub z przodu Brick wybrany sensor (np. sonar)
  
 ===== Logika ===== ===== Logika =====
-ycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów+  * yć podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do stworzenia prostych programów
-  * Zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne,​ wtedy, jeżeli inne coś innego, etc.+  * Dokonać rozbudowy robota według własnego uznania
  
 ===== Koniec ===== ===== Koniec =====
Linia 69: Linia 76:
   * wyłączyć Brick i odłączyć USB,   * wyłączyć Brick i odłączyć USB,
   * wylogować się,   * wylogować się,
-  ​* rozłączyć elementy, +  * schować ​Brick, silniki i sensory do pudełka, chyba, że na początku laboratorium robot był zbudowany - wówczas nie należy go rozmontowywać,​ 
-  ​* schować ​brick, silniki i sensory do pudełka.+  * zamknąć pudełko i uprzątnąć stanowisko.
  
 +===== SPRAWOZDANIE =====
 +W przypisanej grupie przestrzeni nazw stworzyć stronę, na której:
 +  * opisać krótko zbudowanego robota oraz działanie stworzonego programu
 +  * uploadować pliki projektów, ewentualnie zdjęcia, filmiki
 +  * zapisać spostrzeżenia,​ napotkane problemy, wnioski
 +[[pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​wykaz_sprawozdan|Wykaz sprawozdań]]
pl/mindstorms/lab/lab1.1228297155.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0