To jest stara wersja strony!


Opis Lab215

Konfiguracja robota na stanowisku

Ustawienie parametrów portu i sparowanie

Należy uruchomić skrypt nxt_stty (argumentem jest nazwa robota). Np.:

./nxt_stty czeslaw

W trakcie może zajść konieczność sparowania urządzeń. Nie będzie wymagane, jeżeli ostatnio z tym zestawem na tym komputerze była używana ta sama wytczka BT.
Przy sparowaniu NXT prosi o podanie numeru PIN, który następnie trzeba powtórzyć w oknie konfiguracyjnym, które powinno się pojawić po zatwierdzeniu PINu w NXT.

Troubleshooting

Urządzenia wcześniej sparowane można zobaczyć klikając prawym przyciskiem niebieską ikonę BT → Preferences → Bonded devices.
Jeżeli urządzenie znajduje się na tej liście, parowanie w ogóle nie powinno zachodzić. Wystarczy samo ustawienie parametrów portu, którego dokonuje się uruchamiając skrypt nxt_stty.
Gdyby jednak cały proces ustawienia parametrów portu i ewentualnego parowania nie przebiegał poprawnie, proszę:

  • usunąć z wyżej wskazanej listy urządzenie,
  • konieczne może też być usunięcie wpisu w NXT brick (należy wybrać z menu Bluetooth → My contacts → {device} → Delete)

Następnie proszę ponownie uruchomić skrypt nxt_stty.

Konfiguracja plnxt

W pliku konfiguracyjnym plnxt.pl należy ustawić urządzenie, z którego się korzysta z odpowiednim numerem.
Przykład dla 02 - Bolek:

% Specify the device files.
nxt_serial_device(write,'/dev/rfcomm2').
nxt_serial_device(read,'/dev/rfcomm2').

Interfejs NXT

W lewym górnym rogu wyświetlacza powinien znajdować się sybol BT oraz na prawo od niego symbol '<'.
Jeżeli tak nie jest, BT jest wyłączony. Należy go włączyć (z menu wybrać Bluetooth → On/Off → On).
Po nawiązaniu połączenia obok symbolu '<' pojawia się symbol '>'. Razem tworzą: '<>'.
Po zamknięciu połączenia znika symbol '>'.

Test

Otworzenie połączenia w powłoce:



Sprawdzenie poziomu baterii (najprostsze polecenie, które korzysta i z zapisu i z odczytu z urządzenia):



Zamknięcie połączenia w powłoce:



Test z wykorzystaniem programu demowego

Przykład:
demo2.pl (Magazynier)

  • podnieś kulkę (użyj sensora dotyku)
  • wykonaj zwrot o 180 stopni
  • przenieś kulkę pod ścianę (użyj sonaru do określenia co jest ścianą)
  • wyłacznik awaryjny: klaśniecie

Należy wczytać plik demos/demo2.pl i uruchomić go przy użyciu start/0.

pl/mindstorms/lab/lab215.1231497629.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0