Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:lab:lab_plnxt_zapoznanie [2009/04/06 11:13]
holownia
pl:mindstorms:lab:lab_plnxt_zapoznanie [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 64: Linia 64:
     * nxt_voltage_millivolt(Voltage). % Odczyt napięcia baterii.     * nxt_voltage_millivolt(Voltage). % Odczyt napięcia baterii.
   * Zamknąć połączenie:​ nxt_close.   * Zamknąć połączenie:​ nxt_close.
- 
 ===== Programy w pliku ===== ===== Programy w pliku =====
  
Linia 77: Linia 76:
 start :- start :-
  nxt_open,  nxt_open,
- nxt_go_cm(400,​80),​ % Jazda 200 cm do przodu z prędkością 400 stopni/​sekundę. + nxt_go_cm(400,​80),​ % Jazda 80 cm do przodu z prędkością 400 stopni/​sekundę. 
- nxt_go_cm(-400,​80),​ % Jazda 200 cm do tyłu z prędkością 400 stopni/​sekundę.+ nxt_go_cm(-400,​80),​ % Jazda 80 cm do tyłu z prędkością 400 stopni/​sekundę.
  nxt_close.  nxt_close.
  
Linia 111: Linia 110:
 ===== Implementacja algorytmu ===== ===== Implementacja algorytmu =====
  
-Proszę zaimplementować ​jeden lub więcej z poniższych algorytmów:+Proszę zaimplementować poniższe algorytmy:
  
 ==== Algorytm 1 ==== ==== Algorytm 1 ====
-Robot porusza się dowolnie wewnątrz obszaru ​na planszy testowej ​ograniczonego czarną linią. Nie może poza niego wyjechać! Gdy najedzie na czarną linię, powinien zawrócić. Niekoniecznie ​o 180 stopni. ​Np. //Angle is 120 + random(120)// ​zunifikuje Angle z liczbą z przedziału od 120 do 240. Można jej użyć jako kąt obrotu robota.+Robot porusza się dowolnie wewnątrz obszaru ograniczonego czarną linią ​(można wykorzystać planszę testową). Nie może poza niego wyjechać! Gdy najedzie na czarną linię, powinien zawrócić ​-- niekoniecznie ​o 180 stopni, żeby było ciekawiejPodpowiedź:​ można użyć formuły typu "//Angle is 120 + random(120)//​".
  
 ==== Algorytm 2 ==== ==== Algorytm 2 ====
-Robot przemieszcza się po pomieszczeniu i zmienia kierunek poruszania się, gdy przed sobą napotka przeszkodę.+Robot podąża wzdłuż czarnej linii (można wykorzystać planszę testową). Nie może jej zgubić! Gdy napotka przeszkodę, powinien się zatrzymać i poinformować o problemie sygnałem dźwiękowym. Po usunięciu przeszkody robot powinien kontynuować jazdę.
  
 ===== Zakończenie ===== ===== Zakończenie =====
Linia 134: Linia 133:
   * uwagi dotyczące funkcjonalności PLNXT.   * uwagi dotyczące funkcjonalności PLNXT.
  
-[[pl:​dydaktyka:​piw2009:​wykaz_sprawozdan|Wykaz sprawozdań]] +[[pl:​dydaktyka:​piw:2010:​wykaz_sprawozdan|Wykaz sprawozdań]]
- +
pl/mindstorms/lab/lab_plnxt_zapoznanie.1239009203.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0