Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny [2011/04/27 17:44]
ztb2011
pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Serwis "​Futsalteam"​ - Projekt konceptualny ====== 
  
- 
- 
- 
-==== 1. Sformułowanie zadania projektowego ==== 
- 
- 
- 
-Przedmiotem naszego projektu jest stworzenie serwisu internetowego "​futsalteam"​. Dzięki temu serwisowi, dowolny użytkownik będzie mógł w łatwy sposób założyć stronę własnej drużyny futsalowej. Futsal jest dziedziną sportu podobną do piłki nożnej, jednak ze znaczącymi różnicami,​ gdzie główną z nich jest rozgrywanie zawodów w hali sportowej. Jest to dziedzina sportu w ostatnich 10 latach bardzo szybko rozwijająca się w Polsce, a szczególnie w województwie małopolskim i na Śląsku. Bardzo wiele przedsiębiorstw decyduje się na wystawienie swojej drużyny w różnych organizowanych biznes ligach czy też ligach firm. Są one o tyle popularne, że pogoda nie jest wstanie zakłócić przebiegu rozgrywek i odebrać przyjemności z gry.  
- 
-W związku z taką sytuacją powstawania praktycznie co chwilę nowej drużyny, po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu, nie jedna z nich chciałaby dokumentować gdzieś swoje dokonania, a wiadomo że najlepiej za pomocą strony internetowej drużyny. Stąd właśnie wypłynęła inicjatywa stworzenia takiego serwisu pozwalającego szybko i sprawnie utworzyć stronę internetową drużyny futsalowej z różnymi funkcjonalnościami dopasowanymi pod sport jakim jest futsal. 
- 
-Dla tego serwisu konieczne jest stworzenie obszernej bazy danych, z licznymi tabelami i polami, które będą przechowywać dane poszczególnych stron użytkowników,​ oraz inne konieczne dane. 
- 
-==== 2. Analiza stanu wyjściowego ==== 
- 
-Jeżeli chodzi o istniejące rozwiązania to jedynym znanym podobnym rozwiązaniem jest serwis futbolowo.pl,​ jednak jest on zorientowany typowo na piłkę nożną trawiastą. Jest on często używany przez kluby piłkarskie w celach założenia serwisu informacyjnego o drużynach, w szczególności przez kluby z niskim budżetem. ​ 
- 
-Jeżeli zaś mowa o serwisie dla drużyn w futsalu to nie spotkano się z takim rozwiązaniem na rynku Polskim, po dokonaniu przeglądu. Innowacyjnością jest wykonanie takiego projektu, a także dodanie kilku rozwiązań,​ które mogą być pomocne dla administratora tak założonego serwisu, czy też użytkownika będącego np. członkiem klubu. Finalny projekt oferować będzie elementy i funkcjonalności typowe i charakterystyczne dla futsalu, takie jak schematy w grze, w stałych fragmentach,​ taktyki itd. 
- 
- 
- 
-==== 3. Analiza wymagań użytkownika ====  
- 
- 
- 
-W projekcie wyróżnia się 4 rodzaje użytkowników:​ Administrator serwisu, administratorzy podstron, użytkownik zarejestrowany,​ gość. Administrator serwisu jest to osoba która będzie miała prawo do zarządzania i nadzorowania całego serwisu oraz bazy danych. Administratorzy podstron będą to osoby które założą stronę drużyny. Stronę może w rzeczywistości założyć każdy, prezes, zawodnik, trener itd. stąd ustalenie jednolitej nazwy. Użytkownicy zarejestrowani to osoby, które zarejestrują się w serwisie, a następnie poprzez zalogowanie się będą miały dostęp do stron i widoków dostępnych tyko dla nich, bądź komentowania artykułów czy udziału w lidze typerów. Dodatkowo zarejestrowana osoba otrzyma od administratora status odpowiedni do pełnionej funkcji w danym klubie (zawodnik, trener, kierownik itd.). Gość to każdy użytkownik,​ który zechce wejść na stronę drużyny. 
- 
-== Funkcjonalności serwisu: == 
- 
-Konieczne: 
-Założenie strony własnej drużyny będzie bardzo łatwe, ponieważ: ​ 
-  * będzie zaimplementowany gotowy formularz do wpisania niezbędnych elementów zawartych na stronie, 
-  * użytkownik będzie miał dostęp do systemu pomocy, 
-  * użytkownik (członek zespołu) w łatwy sposób będzie mógł zamieszczać zdjęcia z meczów swojej drużyny poprzez interfejs na stronie, 
-  * użytkownik będzie miał dostęp do automatycznie wyliczanych statystyk oraz bieżącej tabeli drużyn, po wprowadzeniu np. aktualnych wyników. 
-  
-Dodatkowo: 
-  * Ustalanie taktyki na mecz – widoczne tylko dla użytkowników należących do danej drużyny (trenera, piłkarzy), oraz rozpisane aktualne schematy rozgrywek. 
-  * do powyższego podpunktu edytor tworzenia taktyk. 
-  * Dla użytkowników zalogowanych jako kibic danej drużyny możliwość typowania wyników – liga typerów. 
-  * Chat dla zalogowanych użytkowników. 
-  * Intranet dla wszystkich drużyn, pomagający np. w organizacji turnieji. 
- 
-== Moduły do wykonania: == 
-  * projekt i stworzenie bazy danych, ​ 
-  * konfiguracja i zarządzanie serwerem bazy danych, ​ 
-  * moduł persystencji obiektów, ​ 
-  * procedury Java Script, ​ 
-  * walidacja formularzy, ​ 
-  * projekt strony, CSS, HTML. 
- 
- 
- 
-==== 4. Określenie scenariuszy użycia ==== 
- 
- 
- 
-Serwis „Futsalteam” ma być systemem, który będzie służył zarówno kibicom, jak i samym drużynom. „Futsalteam” ma pomóc w organizacji drużyny np. poprzez umieszczanie taktyki przez trenera na najbliższy mecz, informowanie zawodników o wynikach, spotkaniach. Jednocześnie strona ma służyć pomocą kibicom, aby mogli oni zobaczyć m.in. informacje o najbliższych meczach, statystyki, zdjęcia oraz dodawać komentarze. 
- 
- 
- 
-==== 5. Identyfikacja funkcji ==== 
- 
- 
- 
-  * Dodawanie nowych użytkowników ​ 
-  * Logowanie 
-  * Dodawanie nowych drużyn 
-  * Wybór stylu strony danej drużyny 
-  * Dodawanie zawodników do drużyny 
-  * Dodawanie trenera do drużyny 
-  * Organizowanie rozgrywek 
-  * Ustalanie terminów meczów w rozgrywkach 
-  * Prowadzenie statystyk dla danych rozgrywek 
-  * Prowadzenie statystyk danej drużyny w danych rozgrywkach 
-  * Prowadzenie statystyk dla zawodnika (liczba bramek) 
-  * Dodawanie artykułów dla drużyny 
-  * Dodawanie komentarzy przez zalogowanych użytkowników 
-  * Modyfikacja profilu użytkownika 
- 
- 
- 
-==== 6. Analiza hierarchii funkcji projektowanej aplikacji ==== 
- 
- 
- 
-  - Rejestracja uczestnika 
-  - Aktywacja konta 
-    -  Aktywacja konta trenera 
-    -  Aktywacja konta zawodnika 
-    -  Aktywacja konta kibica ​ 
-  - Obsługa administratora:​ 
-    - Zakładanie strony nowej drużyny 
-    -   ​Moderacja komentarzy 
-    -   ​Zmiany informacji o drużynie 
-  - Obsługa trenera: 
-    - Logowanie trenera 
-    - Dodawanie i oglądanie zdjęć drużyny 
-    - Wprowadzanie wyników drużyny i innych danych 
-    - Dostęp do automatycznie wyliczanych statystyk 
-    - Rozpisywanie taktyki na mecz i aktualnych schematów rozgrywek 
-    - Możliwość dodawania komentarzy 
-  - Obsługa zawodnika: 
-    - Logowanie zawodnika 
-    - Dodawanie i oglądanie zdjęć drużyny 
-    - Dostęp do automatycznie wyliczanych statystyk 
-    - Wgląd do taktyki na mecz i aktualnych schematów rozgrywek 
-    - Możliwość dodawania komentarzy 
-  - Obsługa kibica: 
-    - Logowanie kibica 
-    - Oglądanie zdjęć drużyny 
-    - Dostęp do automatycznie wyliczanych statystyk 
-    - Możliwość dodawania komentarzy 
-  - Obsługa uczestnika niezarejestrowanego:​ 
-    - Rejestracja 
-    - Dostęp do automatycznie wyliczanych statystyk 
-    - Oglądanie: informacje o drużynie, najbliższych spotkaniach,​ zdjęcia itp. 
- 
- 
- 
-==== 7. Budowa i analiza diagramu przepływu danych ==== 
- 
- 
-[[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​dydaktyka:​ztb:​2011:​projekty:​futsalteam:​start:​projekt_konceptualny:​dfd_diagrams|Diagramy DFD]] 
- 
- 
- 
-==== 8. Wybór encji (obiektów) i ich atrybutów ==== 
- 
- 
- 
-  * Uzytkownik 
-     * Uzytkownik_ID 
-     * Login 
-     * Hasło 
-     * Imie 
-     * Nazwisko 
-     * E-mail 
-     * Data_rejestracji 
-     * Data_ostaniego_zalogowania 
-     * Status 
-  * Druzyna 
-     * Druzyna_ID 
-     * Druzyna 
-     * Domena 
-     * Miejscowosc 
-     * Wojewodztwo 
-     * Powiat 
-  * Styl 
-     * Styl_ID 
-     * Druzyna_ID 
-     * Css_ID 
-  * Zawodnik 
-     * Zawodnik_ID 
-     * Imie_Z 
-     * Nazwisko_Z 
-     * Druzyna_ID 
-     * Numer 
-     * Bramki 
-  * Trener 
-     * Trener_ID 
-     * Imie_T 
-     * Nazwisko_T 
-     * Druzyna_ID 
-  * Rozgrywki 
-     * Rozgrywki_ID 
-     * Rozgrywki_Nazwa 
-  * Mecz 
-     * Mecz_ID 
-     * Rozgrywki_ID 
-     * Druzyna_Dom 
-     * Druzyna_Wyjazd 
-     * Bramki_Dom 
-     * Bramki_Wyjazd 
-     * Data_meczu 
-     * Strzelcy_bramek 
-  * Statystyki 
-     * Druzyna_ID 
-     * Rozgrywki_ID 
-     * Wygrane 
-     * Remisy 
-     * Porazki 
-     * Punkty 
-  * Artykuł 
-     * Artykul_ID 
-     * Login 
-     * Druzyna_ID 
-     * Tytul_A 
-     * Tekst_A 
-     * Data_A 
-  * Komentarz 
-     * Komentarz_ID 
-     * Login 
-     * Artykul_ID 
-     * Tekst_K 
-     * Data_K 
- 
- 
- 
- 
-==== 9. Projektowanie powiązań (relacji) pomiędzy encjami ==== 
- 
- 
- 
-[[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​dydaktyka:​ztb:​2011:​projekty:​futsalteam:​start:​projekt_konceptualny:​schemat_bazy|Schemat bazy danych]] 
- 
- 
- 
-==== 10. Projekt diagramów STD (State Transition Diagram – diagramy przejść pomiędzy stanami) ==== 
- 
- 
- 
-[[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​dydaktyka:​ztb:​2011:​projekty:​futsalteam:​start:​projekt_konceptualny:​std|Diagram STD]] 
pl/dydaktyka/ztb/2011/projekty/futsalteam/start/projekt_konceptualny.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0