Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny [2011/04/15 17:55] ztb2011 |
pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
| |
| |
**1. Sformułowanie zadania projektowego.** | ==== 1. Sformułowanie zadania projektowego ==== |
| |
| |
Dla tego serwisu konieczne jest stworzenie obszernej bazy danych, z licznymi tabelami i polami, które będą przechowywać dane poszczególnych stron użytkowników, oraz inne konieczne dane. | Dla tego serwisu konieczne jest stworzenie obszernej bazy danych, z licznymi tabelami i polami, które będą przechowywać dane poszczególnych stron użytkowników, oraz inne konieczne dane. |
| |
**2. Analiza stanu wyjściowego.** | ==== 2. Analiza stanu wyjściowego ==== |
| |
Jeżeli chodzi o istniejące rozwiązania to jedynym znanym podobnym rozwiązaniem jest serwis futbolowo.pl, jednak jest on zorientowany typowo na piłkę nożną trawiastą. Jest on często używany przez kluby piłkarskie w celach założenia serwisu informacyjnego o drużynach, w szczególności przez kluby z niskim budżetem. | Jeżeli chodzi o istniejące rozwiązania to jedynym znanym podobnym rozwiązaniem jest serwis futbolowo.pl, jednak jest on zorientowany typowo na piłkę nożną trawiastą. Jest on często używany przez kluby piłkarskie w celach założenia serwisu informacyjnego o drużynach, w szczególności przez kluby z niskim budżetem. |
| |
| |
**3. Analiza wymagań użytkownika** | ==== 3. Analiza wymagań użytkownika ==== |
| |
| |
W projekcie wyróżnia się 4 rodzaje użytkowników: Administrator serwisu, administratorzy podstron, użytkownik zarejestrowany, gość. Administrator serwisu jest to osoba która będzie miała prawo do zarządzania i nadzorowania całego serwisu oraz bazy danych. Administratorzy podstron będą to osoby które założą stronę drużyny. Stronę może w rzeczywistości założyć każdy, prezes, zawodnik, trener itd. stąd ustalenie jednolitej nazwy. Użytkownicy zarejestrowani to osoby, które zarejestrują się w serwisie, a następnie poprzez zalogowanie się będą miały dostęp do stron i widoków dostępnych tyko dla nich, bądź komentowania artykułów czy udziału w lidze typerów. Dodatkowo zarejestrowana osoba otrzyma od administratora status odpowiedni do pełnionej funkcji w danym klubie (zawodnik, trener, kierownik itd.). Gość to każdy użytkownik, który zechce wejść na stronę drużyny. | W projekcie wyróżnia się 4 rodzaje użytkowników: Administrator serwisu, administratorzy podstron, użytkownik zarejestrowany, gość. Administrator serwisu jest to osoba która będzie miała prawo do zarządzania i nadzorowania całego serwisu oraz bazy danych. Administratorzy podstron będą to osoby które założą stronę drużyny. Stronę może w rzeczywistości założyć każdy, prezes, zawodnik, trener itd. stąd ustalenie jednolitej nazwy. Użytkownicy zarejestrowani to osoby, które zarejestrują się w serwisie, a następnie poprzez zalogowanie się będą miały dostęp do stron i widoków dostępnych tyko dla nich, bądź komentowania artykułów czy udziału w lidze typerów. Dodatkowo zarejestrowana osoba otrzyma od administratora status odpowiedni do pełnionej funkcji w danym klubie (zawodnik, trener, kierownik itd.). Gość to każdy użytkownik, który zechce wejść na stronę drużyny. |
| |
__Funkcjonalności serwisu:__ | == Funkcjonalności serwisu: == |
| |
Konieczne: | Konieczne: |
* Intranet dla wszystkich drużyn, pomagający np. w organizacji turnieji. | * Intranet dla wszystkich drużyn, pomagający np. w organizacji turnieji. |
| |
__Moduły do wykonania:__ | == Moduły do wykonania: == |
* projekt i stworzenie bazy danych, | * projekt i stworzenie bazy danych, |
* konfiguracja i zarządzanie serwerem bazy danych, | * konfiguracja i zarządzanie serwerem bazy danych, |
| |
| |
**4. Określenie scenariuszy użycia.** | ==== 4. Określenie scenariuszy użycia ==== |
| |
| |
| |
| |
**5. Identyfikacja funkcji.** | ==== 5. Identyfikacja funkcji ==== |
| |
| |
| |
| |
**6. Analiza hierarchii funkcji projektowanej aplikacji.** | ==== 6. Analiza hierarchii funkcji projektowanej aplikacji ==== |
| |
| |
| |
| |
**7. Budowa i analiza diagramu przepływu danych.** | ==== 7. Budowa i analiza diagramu przepływu danych ==== |
| |
| |
| [[http://ai.ia.agh.edu.pl/wiki/pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny:dfd_diagrams|Diagramy DFD]] |
| |
| |
| |
| ==== 8. Wybór encji (obiektów) i ich atrybutów ==== |
**8. Wybór encji (obiektów) i ich atrybutów.** | |
| |
| |
| |
| |
**9. Projektowanie powiązań (relacji) pomiędzy encjami.** | ==== 9. Projektowanie powiązań (relacji) pomiędzy encjami ==== |
| |
| |
| [[http://ai.ia.agh.edu.pl/wiki/pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny:schemat_bazy|Schemat bazy danych]] |
| |
| |
| |
| ==== 10. Projekt diagramów STD (State Transition Diagram) ==== |
| |
| |
**10. Projekt diagramów STD (State Transition Diagram – diagramy przejść pomiędzy stanami).** | |
| |
| [[http://ai.ia.agh.edu.pl/wiki/pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny:std|Diagram STD]] |