Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny [2011/04/19 09:29]
ztb2011
pl:dydaktyka:ztb:2011:projekty:futsalteam:start:projekt_konceptualny [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 4: Linia 4:
  
  
-**1. Sformułowanie zadania projektowego.**+==== 1. Sformułowanie zadania projektowego ​====
  
  
Linia 14: Linia 14:
 Dla tego serwisu konieczne jest stworzenie obszernej bazy danych, z licznymi tabelami i polami, które będą przechowywać dane poszczególnych stron użytkowników,​ oraz inne konieczne dane. Dla tego serwisu konieczne jest stworzenie obszernej bazy danych, z licznymi tabelami i polami, które będą przechowywać dane poszczególnych stron użytkowników,​ oraz inne konieczne dane.
  
-**2. Analiza stanu wyjściowego.**+==== 2. Analiza stanu wyjściowego ​====
  
 Jeżeli chodzi o istniejące rozwiązania to jedynym znanym podobnym rozwiązaniem jest serwis futbolowo.pl,​ jednak jest on zorientowany typowo na piłkę nożną trawiastą. Jest on często używany przez kluby piłkarskie w celach założenia serwisu informacyjnego o drużynach, w szczególności przez kluby z niskim budżetem. ​ Jeżeli chodzi o istniejące rozwiązania to jedynym znanym podobnym rozwiązaniem jest serwis futbolowo.pl,​ jednak jest on zorientowany typowo na piłkę nożną trawiastą. Jest on często używany przez kluby piłkarskie w celach założenia serwisu informacyjnego o drużynach, w szczególności przez kluby z niskim budżetem. ​
Linia 22: Linia 22:
  
  
-**3. Analiza wymagań użytkownika** +==== 3. Analiza wymagań użytkownika ​==== 
  
  
Linia 28: Linia 28:
 W projekcie wyróżnia się 4 rodzaje użytkowników:​ Administrator serwisu, administratorzy podstron, użytkownik zarejestrowany,​ gość. Administrator serwisu jest to osoba która będzie miała prawo do zarządzania i nadzorowania całego serwisu oraz bazy danych. Administratorzy podstron będą to osoby które założą stronę drużyny. Stronę może w rzeczywistości założyć każdy, prezes, zawodnik, trener itd. stąd ustalenie jednolitej nazwy. Użytkownicy zarejestrowani to osoby, które zarejestrują się w serwisie, a następnie poprzez zalogowanie się będą miały dostęp do stron i widoków dostępnych tyko dla nich, bądź komentowania artykułów czy udziału w lidze typerów. Dodatkowo zarejestrowana osoba otrzyma od administratora status odpowiedni do pełnionej funkcji w danym klubie (zawodnik, trener, kierownik itd.). Gość to każdy użytkownik,​ który zechce wejść na stronę drużyny. W projekcie wyróżnia się 4 rodzaje użytkowników:​ Administrator serwisu, administratorzy podstron, użytkownik zarejestrowany,​ gość. Administrator serwisu jest to osoba która będzie miała prawo do zarządzania i nadzorowania całego serwisu oraz bazy danych. Administratorzy podstron będą to osoby które założą stronę drużyny. Stronę może w rzeczywistości założyć każdy, prezes, zawodnik, trener itd. stąd ustalenie jednolitej nazwy. Użytkownicy zarejestrowani to osoby, które zarejestrują się w serwisie, a następnie poprzez zalogowanie się będą miały dostęp do stron i widoków dostępnych tyko dla nich, bądź komentowania artykułów czy udziału w lidze typerów. Dodatkowo zarejestrowana osoba otrzyma od administratora status odpowiedni do pełnionej funkcji w danym klubie (zawodnik, trener, kierownik itd.). Gość to każdy użytkownik,​ który zechce wejść na stronę drużyny.
  
-__Funkcjonalności serwisu:__+== Funkcjonalności serwisu: ​==
  
 Konieczne: Konieczne:
Linia 44: Linia 44:
   * Intranet dla wszystkich drużyn, pomagający np. w organizacji turnieji.   * Intranet dla wszystkich drużyn, pomagający np. w organizacji turnieji.
  
-__Moduły do wykonania:__+== Moduły do wykonania: ​==
   * projekt i stworzenie bazy danych, ​   * projekt i stworzenie bazy danych, ​
   * konfiguracja i zarządzanie serwerem bazy danych, ​   * konfiguracja i zarządzanie serwerem bazy danych, ​
Linia 54: Linia 54:
  
  
-**4. Określenie scenariuszy użycia.**+==== 4. Określenie scenariuszy użycia ​====
  
  
Linia 62: Linia 62:
  
  
-**5. Identyfikacja funkcji.**+==== 5. Identyfikacja funkcji ​====
  
  
Linia 83: Linia 83:
  
  
-**6. Analiza hierarchii funkcji projektowanej aplikacji.**+==== 6. Analiza hierarchii funkcji projektowanej aplikacji ​====
  
  
Linia 121: Linia 121:
  
  
-**7. Budowa i analiza diagramu przepływu danych.**+==== 7. Budowa i analiza diagramu przepływu danych ​====
  
  
Linia 128: Linia 128:
  
  
-**8. Wybór encji (obiektów) i ich atrybutów.**+==== 8. Wybór encji (obiektów) i ich atrybutów ​====
  
  
Linia 201: Linia 201:
  
  
-**9. Projektowanie powiązań (relacji) pomiędzy encjami.**+==== 9. Projektowanie powiązań (relacji) pomiędzy encjami ​====
  
  
Linia 209: Linia 209:
  
  
-**10. Projekt diagramów STD (State Transition Diagram ​– diagramy przejść pomiędzy stanami).**+==== 10. Projekt diagramów STD (State Transition Diagram) ​====
  
  
  
 [[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​dydaktyka:​ztb:​2011:​projekty:​futsalteam:​start:​projekt_konceptualny:​std|Diagram STD]] [[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​dydaktyka:​ztb:​2011:​projekty:​futsalteam:​start:​projekt_konceptualny:​std|Diagram STD]]
pl/dydaktyka/ztb/2011/projekty/futsalteam/start/projekt_konceptualny.1303198162.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0