To jest stara wersja strony!


Analiza biletomatu i design

Wybrany przykład:

Pozostałe przykłady

Brak

Uzasadnienie wyboru i porównanie

Na tym etapie jest to jedyny znaleziony model. System jest dobrze zamodelowany nie tylko od strony logiki biznesowej klienta ale także serwisu i kontroli. Ze względu na brak innych modeli porównanie jest niemożliwe.

Description

W udostępnionym przykładzie zamodelowanym w UML możliwe jest jedynie kupowanie biletu, w niniejszym modelu rozważone będzie także doładowanie KKM (Krakowska Karta Miejska ; to lokalizuje rozwiązanie ale w skali światowiej nie jest to bardzo innowacyjne rozwiązanie, więc można to zrobić bez straty ogłolności)

Użycie biletomatu polega na wybraniu opcji - zakup biletu bądz doładowanie karty okresowej. Po wybraniu opcji należy wrzucić odpowiednią ilość pieniędzy - jak w use-case. Jeśli przez zbyt długi czas użytkownik nie wpłaci pieniędzy aby sfinalizować transakcje przyjęte pieniądze są oddawane.

Możliwe działania wynikowe biletomatu - drukowanie potwierdzenia, wydawanie pieniedzy, drukowanie biletu, zapisywanie danych na karcie

Conceptualization

W ninejszym rozdziale następuje próba specyfikacji wejść, wyjść, atrybutów, oraz reguł w systemie

Vocabulary

Wejścia: Decyzja odnośnie zakupu karta/bilet, jeśli karta to wybór linii i dat, jeśli bilet to wybór rodzaju

Wyjście: Potwierdzenie/reszta/komunikat

Stany wewnętrzne: ??

Elementy wiedzy: Akcja wybrana przez uzytkownika (dziedzina: bilet/karta), typ biletu/dane do karty, czy istnieje możliwość drukowania, czy biletomat może wydać resztę.

Original Rules

Reguły: - Jeśli akcją jest zakup biletu to należy wybrać typ biletu - Jeśli akcją jest doładowanie karty to należy podać dane - Należy wpłacić pieniądze - Jeśli wpłacono to drukowanie biletu/wydanie reszty, jeśli nie to po pewnym czasie zwrot pieniędzy

Analysis

Conceptual design

TBC: Czy to nie za skromny model? Co dodac? Czemu na ARD pomimo finalizacji nie zaszła finalizacja (widac to na tph ; na ARD dużymi literami atrybuty)? Czy czas jakos dzielic na czas rozpoaczecia kupowania i czas ktory uplywa (zwykle jak sie nie wplaci pieniedzy przez okolo minute to wyrzuca dotychczas wplacone)

Poziom 0: Biletomat

Poziom 1: Czas, DostepneSrodki(ile bankomat ma pieniedzy na reszte), WyborDzialania(bilet czy karta), WplaconeSrodki, FizycznaMozliwoscWyplaty(czy jest papier/tusz), Cennik, Dzialanie

Poziom 2: Czas + DostepneSrodki + WyborDzialania + WplaconeSrodki + FizycznaMozliwoscWyplaty + Cennik → Dzialanie

Poziom 3: finalizacje (TBC: nie wiem czemu nie zaszly?)

General Conceptual Design

Directed Conceptual Design

Full ARD Model

Kody w PROOGu, kod .dot i rysunki ARD/TPH i XTT wygenerowane przez VARDA dostępne dodatkowo pod linkiem poniżej (update 13.04 - still working on it ; na razie brak kopii lokalnej)

http://student.agh.edu.pl/~makamin/MiW/Graph/biletomat/

ARD:

TPH:

XTT:

Wstępna wersja xtt (nie wrzucana na wiki, ponieważ jest wstępna) tutaj: http://student.agh.edu.pl/~makamin/MiW/Graph/biletomat/MiW-vendingmachine-xtt.pdf

Refined Conceptual Design

Physical Attribute Specification

Structuralization

Logical design

Wynikowe dzialanie biletomatu zalezy od nastepujacych rzeczy:

- co zostało wybrane (jaka akcja)

- czy wpłacono odpowiednią kwotę

- fizyczna możliwość wypłaty (czy jest tusz do drukowania/pieniądze do wydania reszty)

pl/miw/miw08_ardcase_cs/biletomat.1208245142.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:59 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0