Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:miw:miw08_ardcase_cs:winda [2008/05/20 01:25]
miw
pl:miw:miw08_ardcase_cs:winda [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Analiza różnych wind i design ====== 
-==== Wybrany przykład: ==== 
  
-P1: {{:​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator_example_in_uml.pdf|Example of elevator (local copy)}} ​ 
- 
-== Pozostałe przykłady == 
- 
-P2: {{:​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​download.zip|Very well documented Elevator Model (local copy)}} 
- 
-P3: [[http://​regulus.ia.agh.edu.pl/​gjn-Regulus-WWW/​miw2002/​MIW02-projekty/​MIW02-Winda.pdf|Students MiW Project by J.Sysak, P.Zieliński]] {{:​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​miw02-winda.pdf|local copy}} 
- 
- 
- 
- 
-==== Uzasadnienie wyboru i porównanie ==== 
-Wybrany przykład - P1 jest bardzo dobrze zamodelowanym i udokumentowanym systemem. Tę cechę posiada również przykład P2, jednak w przypadku przykładu P2 mimo wielu diagramów analiza wydaje się zbyt uboga (m.in. tylko dwa use-case'​y). Za bazowy uznaję przykład P1. Jeśli na etapie projektowania/​prototypowania okaże się, iż w modelu brakuje ważnych z punktu widzenia realizowanego projektu informacji bądź schematów zostaną one zaczerpnięte z przykładu P2. Przykład P3 jako, że nie jest zamodelowany w języku UML może przydać się przy wyodrębnianiu artybutów/​definiowaniu reguł. 
-Mimo powyższego jednak algorytm ruchu windy, mimo, iż diagramy UML - use-case i aktywności precyzują działanie windy sprowadza się ono jednak do zbioru reguł prezentowanego w P3, dlatego to on zostanie zaimplementowany. 
-Wezwanie windy sprowadzić można do sprawdzenia czy wezwanie jest z nad windy czy z poniżej aktualnej pozycji windy, podobnie wezwania wewnętrzne (z przykładu P3 zostaną usunięte warunki i konkluzje dotyczące przeciążenia windy jako, że modele UML nie specyfikowały takiej funkcjonalności). 
- 
- 
- 
- 
- 
-===== Description ===== 
-Przykład zakłada realizacje podstawowych funkcji windy jak przywołanie windy, wybranie piętra docelowego, wskazywanie położenia wewnątrz i na zewnątrz windy, wskazywanie kierunku jazdy, jazde windy między piętrami, wyliczanie na które piętro pojechać. W przeciwieństwie do innych przykładów działanie windy zależy w wielkim stopniu nie tylko od akcji podejmowanych przez pasażerów w danym momencie, ale także od "​pamięci"​ windy (tj. wcześniejszych wezwań), aktualnego jej stanu - aktualnego kierunku jazdy etc. 
- 
- 
- 
- 
-===== Conceptualization ===== 
-Na tym etapie na podstawie modelu następuje próba wyselekcjonowania wejść, wyjść, wyselekcjonowanie atrybutów (fizycznych i ogólnych), próba zamodelowania reguł panujących w systemie przy pomocy atrybutów. 
- 
- 
-==== Vocabulary ==== 
- 
-Wejścia: wezwania windy z zewnątrz, wezwania windy z kabiny ​ 
- 
-Wyjścia: określenie kierunku ruchu, oraz piętra na którym się zatrzymać (technicznie wypracowanie sterowania...) ; w pewnym sensie wyjścia to także wskaźniki w windzie i poza nią 
- 
-Stany wewnętrzne:​ Aktualne położenie,​ aktualny kierunek ruchu 
- 
- 
- 
-==== Original Rules ==== 
-Reguły: ​ 
- 
-tabela decyzyjna -> kierunek jazdy  
- 
-tabela decyzyjna + aktualne piętro -> stop czy jazda dalej  
- 
-przyciski zewnątrz i wewnątrz -> zmiana w kontrolerze ​ 
- 
-===== Analysis ===== 
- 
- 
- 
-===== Conceptual design ===== 
- 
-Poziom 0: Winda 
- 
-Poziom 1: Finalizacja Windy na: Aktualny kierunek windy, Poprzedni kierunek windy, Czy jest żądanie jazdy w gorę z kabiny, Czy jest żądanie jazdy w dół z kabiny, Czy jest żądanie jazdy na aktualne piętro z kabiny, Czy są wezwania z wyższych pięter do jazy w górę, Czy są wezwania z wyższych pięter do jazdy w dół, Czy są wezwania z niższych pięter do jazdy w górę, Czy są wezwania z niższych pięter do jazdy w dół Czy są wezwania z aktualnego piętra do jazdy w górę, Czy są wezwania z aktualnego piętra do jazdy w dół, Decyzja gdzie jechać 
- 
-Poziom 2: Split: Aktualny kierunek windy -> Decyzja gdzie jechać, Poprzedni kierunek windy -> Decyzja gdzie jechać, Czy jest żądanie jazdy w gorę z kabiny -> Decyzja gdzie jechać, Czy jest żądanie jazdy w dół z kabiny -> Decyzja gdzie jechać, Czy jest żądanie jazdy na aktualne piętro z kabiny -> Decyzja gdzie jechać, Czy są wezwania z wyższych pięter do jazy w górę -> Decyzja gdzie jechać, Czy są wezwania z wyższych pięter do jazdy w dół -> Decyzja gdzie jechać, Czy są wezwania z niższych pięter do jazdy w górę -> Decyzja gdzie jechać, Czy są wezwania z niższych pięter do jazdy w dół -> Decyzja gdzie jechać, Czy są wezwania z aktualnego piętra do jazdy w górę -> Decyzja gdzie jechać, Czy są wezwania z aktualnego piętra do jazdy w dół -> Decyzja gdzie jechać ​ 
- 
-Poziom 3-13: Finalizacja każdego z atrybutów 
- 
-==== General Conceptual Design ==== 
- 
-==== V1 ==== 
- 
-==== Directed Conceptual Design ==== 
- 
-Kody w PROOGu, kod .dot i rysunki ARD/TPH i XTT wygenerowane przez VARDA dostępne dodatkowo pod linkiem poniżej 
- 
-{{:​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator.pl|Kod w PROLOGu}} 
- 
-{{:​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator-ard.dot|Plik .dot ARD}} 
- 
-{{:​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator-tph.dot|Plik .dot TPH}} 
- 
-=== Full ARD Model === 
- 
-ARD: 
- 
-<​graphviz file="​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator-ard.dot">​ 
-</​graphviz>​ 
- 
-TPH: 
- 
-<​graphviz file="​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator-tph.dot">​ 
-</​graphviz>​ 
- 
- 
-==== Refined Conceptual Design ==== 
- 
-===== Physical Attribute Specification ===== 
- 
-===== Structuralization ===== 
- 
- 
- 
-===== Logical design ===== 
- 
- 
- 
- 
-==== V1 ==== 
- 
-{{:​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator-xtt.dot|Plik .dot XTT}} 
- 
-XTT: 
- 
-<​graphviz file="​pl:​miw:​miw08_ardcase_cs:​elevator-xtt.dot">​ 
-</​graphviz>​ 
- 
-Plik HQED http://​student.agh.edu.pl/​~makamin/​MiW/​XTTML/​elevator-xttml.xttml 
- 
-===== Ostatnie zmiany ===== 
-19.05.2008 - Dopisanie / zmiana opisu, dodanie ARD/XTT 
pl/miw/miw08_ardcase_cs/winda.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0