Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:ml:lab2 [2013/02/26 10:36]
esimon utworzono
pl:dydaktyka:ml:lab2 [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
-====== Laboratorium ​- Concept Learning ====== +====== Laboratorium ​- Concept Learning ====== 
-Literatura: Tom M. Mitchell, //Machine Learning//, Rozdział 2.+Literatura: Tom M. Mitchell, //Machine Learning//, ​[[http://​www.cs.cmu.edu/​afs/​cs.cmu.edu/​project/​theo-20/​www/​mlbook/​ch2.pdf|Rozdział 2]].
  
 Pliki do pobrania: {{:​pl:​dydaktyka:​ml:​concept-learning.zip|Contcept Learning}} Pliki do pobrania: {{:​pl:​dydaktyka:​ml:​concept-learning.zip|Contcept Learning}}
 + 
 ===== Lista i opis plików ===== ===== Lista i opis plików =====
 Pliki oznaczone znakiem wykrzyknika (:!:) należy wypełnić własnym kodem Pliki oznaczone znakiem wykrzyknika (:!:) należy wypełnić własnym kodem
Linia 128: Linia 128:
 ==== Używanie VS w trybie interaktywnym ​ ==== ==== Używanie VS w trybie interaktywnym ​ ====
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- ['​vs'​]. ?- ['​vs'​].
 ?- ['​taxonomy'​]. ?- ['​taxonomy'​].
Linia 136: Linia 136:
  
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- vs. ?- vs.
 Type the first positive example: ​ Type the first positive example: ​
Linia 171: Linia 171:
  
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- ['​shapes'​]. ?- ['​shapes'​].
 </​code>​ </​code>​
Linia 178: Linia 178:
 Pierwszy przykład jest uznawany jako pozytywny ("​p"​). Wszystkie pozostałe uznawane są za negatywne ("​n"​). To znaczy, aby nauczyć program jakiegoś pojęcia, przykład z tego pojęcia musi znaleźć się jako pierwszy w pliku. Pierwszy przykład jest uznawany jako pozytywny ("​p"​). Wszystkie pozostałe uznawane są za negatywne ("​n"​). To znaczy, aby nauczyć program jakiegoś pojęcia, przykład z tego pojęcia musi znaleźć się jako pierwszy w pliku.
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- batch. ?- batch.
 +[red, square] +[red, square]
Linia 205: Linia 205:
 Poniżej przedstawiona została sytuacja pierwsza. ​ Poniżej przedstawiona została sytuacja pierwsza. ​
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- ['​loandata'​]. ?- ['​loandata'​].
-</​code>​ 
  
-<​code>​ 
 ?- batch. ?- batch.
 +[yes, comp, f, no] +[yes, comp, f, no]
Linia 234: Linia 232:
 ==== Niespójny zbiór danych (Wersja interaktywna)) ​ ==== ==== Niespójny zbiór danych (Wersja interaktywna)) ​ ====
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- vs. ?- vs.
 Type the first positive example: ​ Type the first positive example: ​
Linia 275: Linia 273:
  
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- ['​shapes'​]. ?- ['​shapes'​].
  
Linia 300: Linia 298:
  
  
-<​code>​+<​code ​prolog>
 ?- ['​animals'​]. ?- ['​animals'​].
  
Linia 342: Linia 340:
 Algorytm //​Candidate-Elimination//​ podaje wszystkie możliwe hipotezy pasujące do danego zbioru uczącego za pomocą dolnego G (najbardziej ogólnego ograniczenia zgodnego ze zbiorem uczącym) i górnego ograniczenia S (najbardziej szczegółowego ograniczenia zgodnego ze zbiorem uczącym): Algorytm //​Candidate-Elimination//​ podaje wszystkie możliwe hipotezy pasujące do danego zbioru uczącego za pomocą dolnego G (najbardziej ogólnego ograniczenia zgodnego ze zbiorem uczącym) i górnego ograniczenia S (najbardziej szczegółowego ograniczenia zgodnego ze zbiorem uczącym):
  
-{{:​pl:​dydaktyka:​ml:prv:cea.png|}}+{{:​pl:​dydaktyka:​ml:​cea.png|}}
  
 Spróbuj zaimplementować algorytm //​Candidate-Elimination//​ w Octave, bazując na instrukcjach:​ [[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​_media/​pl:​prolog:​prolog_lab:​ml:​zmv-ml-ch4.pdf|Instrukcje]] Spróbuj zaimplementować algorytm //​Candidate-Elimination//​ w Octave, bazując na instrukcjach:​ [[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​_media/​pl:​prolog:​prolog_lab:​ml:​zmv-ml-ch4.pdf|Instrukcje]]
 +
 +===== Uwagi =====
 +  * Wzór określający //​consistent//​ nie był dla wszystkich jasny
 +  * Trzeba omówić działanie algorytmu //Find-S//, tłumacząc dokładnie co to jest hipoteza i jakie wartości mogą przyjmować jej parametry (co oznacza //more general value//)
 +  * Nie wystarcza czasu żeby zrobić część z Prologu
 +
 +
pl/dydaktyka/ml/lab2.1361871376.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:54 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0