Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:ml:lab8 [2013/04/17 07:48]
esimon [Wstęp]
pl:dydaktyka:ml:lab8 [2015/05/05 09:28]
esimon [Tips and Tricks]
Linia 21: Linia 21:
 Kilka ogólnych kroków w jakich można debugować algorytm uczący: Kilka ogólnych kroków w jakich można debugować algorytm uczący:
   * Zdobądź więcej danych uczących (to nie może zaszkodzić i pomaga w przypadku zbytniego dopasowania - high variance)   * Zdobądź więcej danych uczących (to nie może zaszkodzić i pomaga w przypadku zbytniego dopasowania - high variance)
-  * Wypróbuj ​większą ilość cech (pomaga w przypadku nadmiernego dopasowania - high variance) +  * Wypróbuj ​mniejszą ilość cech (pomaga w przypadku nadmiernego dopasowania - high variance) 
-  * Wypróbuj ​mniejszą ilość cech (pomaga w przypadku niedopasowania)+  * Wypróbuj ​większą ilość cech (pomaga w przypadku niedopasowania)
   * Wypróbuj dodatkowe wielomianowe cechy (te same cechy podniesione do kwadratu, do sześcianu itd. - pomaga w przypadku niedopasowania)   * Wypróbuj dodatkowe wielomianowe cechy (te same cechy podniesione do kwadratu, do sześcianu itd. - pomaga w przypadku niedopasowania)
   * Zwiększ $\lambda$ - pomaga w przypadku zbytniego dopasowania ​ - high variance   * Zwiększ $\lambda$ - pomaga w przypadku zbytniego dopasowania ​ - high variance
Linia 33: Linia 33:
     * Test set (20%) - służy do sprawdzania na ile algorytm dobrze klasyfikuje dane nienależące do zbioru uczącego.     * Test set (20%) - służy do sprawdzania na ile algorytm dobrze klasyfikuje dane nienależące do zbioru uczącego.
  
 +{{:​pl:​dydaktyka:​ml:​bias-var.png?​300|}}
  
pl/dydaktyka/ml/lab8.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0