Laboratorium I

Grupa zapoznała się z zestawem klocków oraz oprogramowaniem. Zgodnie z instrukcją skonstruowany został prymitywny robot, do którego podłączono sensory, oraz sprawdzono ich działanie. Podstawowe funkcje robota zostały przetestowane.

Laboratorium II Próba programowania skonstruowanego robota. Robot wykonuje polecenia oparte o proste algorytmy. Po aktywizacji sensora dotykowego, w zależności od tego, jakie bodźce dźwiękowe odbiera (głośno, cicho) podejmuje określone działania. Dotyk → głośno → cofa się → na „monitorku” wyświetla się symbol „smutnej buzi” → wykonuje melodyjkę skomponowaną z pojedynczych dźwięków Dotyk → cicho → jedzie do przodu → na „monitorku” wyświetla się symbol „uśmiechniętej buzi” → obrót o 180°

Laboratorium III

Próba zaprogramowania robota na bardziej skomplikowane algorytmy. Dzięki sensorowi wzrokowemu robot wykrywa różnicę między stołem (jasno), a jego krawędzią (ciemno). Dzięki odpowiedniemu umieszczeniu sensora dotykowego robot cofa się, gdy natrafia na impuls (przeszkodę). Rozpisanie algorytmu angażującego wszystkie z możliwych sensorów i testowanie jego działania, modyfikacje kolejności poleceń.

pl/dydaktyka/wdk/2010/sprawozdania/kog20110124-17d.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0