Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
|
|
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-09d [2008/12/14 18:30] jsi08 |
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-09d [2019/06/27 15:50] |
==== Laboratorium nr. 2==== | |
| |
Złożyliśmy robota według dołączonej instrukcji, dodaliśmy jedynie sensor odległości umożliwiając Irkowi omijanie przeszkód. | |
| |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:irek_lab2_930_zdj1.jpg?200|}} | |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:irek_lab2_930_zdj2.jpg?200|}} | |
| |
| |
W pierwszej wersji naszego algorytmu omijanie polegało na zmianie kierunku jazdy o 90 stopni w odległości 20 cm przed przeszkodą. | |
| |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:irek_lab2_930_1.png|}} | |
| |
| |
Uznaliśmy ten schemat za banalny i postanowiliśmy zrobić lepsze omijanie. Irek po "zobaczeniu" przeszkody powinien skręcić w lewo przejechać kawałek, skręcić w prawo przejechać kawałek, skręcić w prawo przejechać kawałek (...Ufff) skręcić w lewo i w efekcie znaleźć się na swoim pierwotnym torze. | |
| |
Zbudowaliśmy następujący schemat blokowy: | |
| |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:irek_lab2_930_2.jpg?800|}} | |
| |
| |
I obawiamy się ze znaleźliśmy błąd w środowisku NXT :), otóż po wykonaniu omijania Irek postanawiał po raz drugi wykonać to samo omijanie, tak jakby znowu widział przed sobą przeszkodę. Spędziliśmy nad drobnymi modyfikacjami programu i jego parametrów 30 minut bez efektu i żadnego pomysłu na błąd z naszej strony. | |
Instrukcja switch otrzymywała drugi raz informację od sensora że Irek napotkał przeszkodę (dwa razy słyszeliśmy wydawany dźwięk przez bloczek sound który dodaliśmy w ramach testu). | |
| |
| |