Grupa Maciej Dudek, Grzegorz Stopa i gościnnie Grzegorz Dydo-Rożniecki.
Zestaw Gienek
Algorytmy
W czasie zajęć zbudowaliśmy robota według instrukcji oraz wykonaliśmy 2 algorytmy poruszania się.
1. Ucieczka od problemów
Opis algorytmu
Najpierw stworzyliśmy prosty program z czujnikiem zbliżeniowym. Gienek po zbliżeniu się do przeszkody na odległość 15cm, skrecał w prawo o 90º.
Wykonanie
2. Szał
Opis algorytmu
Drugi program był już bardziej skomplikowany. Oprócz skręcania przy zbliżeniu do przeszkody, Gienek na klaśnięcie zaczynał jeździć do tyłu, Czujnik dotykowy na wysięgniku zamontowanym z tyłu po zarejestrowaniu dotknięcia zaczynał jazdę do przodu.
Wykonanie
Ciekawostki
Gienek zyskał miano Gienka pogromcy, który siał postrach w śród innych Mindstormsów.
Spostrzeżenia
Korzystanie z czujników
Przy korzystaniu z algorytmu „Szał” Gienek chwilami zachowywał się nieprzewidywalnie. Było to spowodowane sposobem obsługi czujnika dźwięku i dotykowego (sekwencyjne, najpierw czekamy na obsługę dźwięku, a później czekamy na obsługę dotyku).
Problemy
GUI
Jedynym problemem, na który natrafiliśmy, to tworzenie równoległych ścieżek algorytmu w LEGO MINDSTORMS NXT.
Wnioski
Czujniki
Każdy czujnik obsługiwać równolegle z innymi, szczególnie czujniki zapewniające bezpieczeństwo naszego podopiecznego Gienka.
Pliki algorytmów