Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-09d [2008/12/14 18:08]
jsi08 szkielet
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-09d [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_omijanie1.png|}}==== Laboratorium nr. 2====+==== Laboratorium nr. 2====
  
 Złożyliśmy robota według dołączonej instrukcji, dodaliśmy jedynie sensor odległości umożliwiając Irkowi omijanie przeszkód. Złożyliśmy robota według dołączonej instrukcji, dodaliśmy jedynie sensor odległości umożliwiając Irkowi omijanie przeszkód.
  
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_zdj1.jpg|}} +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_zdj1.jpg?200|}} 
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_zdj2.jpg|}}+{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_zdj2.jpg?200|}}
  
  
-W pierwszej wersji naszego algorytmu omijanie polegało na zmianie kierunku jazdy o 90 stopni w odległości 20 cm przed przeszkodą.+W pierwszej wersji naszego algorytmu omijanie polegało na zmianie kierunku jazdy o 90 stopni w odległości 20 cm przed przeszkodą, algorytm zadziałał bezbłędnie,​ choć mamy pewne zastrzeżenia co do dokładności sensora odległości.
  
 {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_1.png|}} {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_1.png|}}
 +
  
 Uznaliśmy ten schemat za banalny i postanowiliśmy zrobić lepsze omijanie. Irek po "​zobaczeniu"​ przeszkody powinien skręcić w lewo przejechać kawałek, skręcić w prawo przejechać kawałek, skręcić w prawo przejechać kawałek (...Ufff) skręcić w lewo i w efekcie znaleźć się na swoim pierwotnym torze. Uznaliśmy ten schemat za banalny i postanowiliśmy zrobić lepsze omijanie. Irek po "​zobaczeniu"​ przeszkody powinien skręcić w lewo przejechać kawałek, skręcić w prawo przejechać kawałek, skręcić w prawo przejechać kawałek (...Ufff) skręcić w lewo i w efekcie znaleźć się na swoim pierwotnym torze.
- 
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_omijanie1.png|}} 
  
 Zbudowaliśmy następujący schemat blokowy: Zbudowaliśmy następujący schemat blokowy:
  
-<tu bedzie schemacik>​ +{{:pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​irek_lab2_930_2.jpg?800|}}
- +
-I obawiamy się ze znaleźliśmy błąd w środowisku NXT :), otóż po wykonaniu omijania Irek postanawiał po raz drugi wykonać to samo omijanie, tak jakby znowu widział przed sobą przeszkodę. Spędziliśmy nad drobnymi modyfikacjami programu i jego parametrów (stąd też bloczek sound) 30 minut bez efektu i żadnego pomysłu na błąd z naszej strony. +
-Instrukcja switch otrzymywała drugi raz informację od sensora że Irek napotkał przeszkodę (dwa razy słyszeliśmy wydawany dźwięk przez bloczek sound).+
  
  
 +I obawiamy się ze znaleźliśmy błąd w środowisku NXT :), otóż po wykonaniu omijania Irek postanawiał po raz drugi wykonać to samo omijanie, tak jakby znowu widział przed sobą przeszkodę. Spędziliśmy nad drobnymi modyfikacjami programu i jego parametrów 30 minut bez efektu i żadnego pomysłu na błąd z naszej strony.
 +Instrukcja switch otrzymywała drugi raz informację od sensora że Irek napotkał przeszkodę (dwa razy słyszeliśmy wydawany dźwięk przez bloczek sound który dodaliśmy w ramach testu).
  
 +Z ważniejszych zasadzek jakie mogą Cię spotkać to opcja "Wait for Completion"​ odznaczenie jej powoduje równoległe wykonywanie się bloczków, zastosowaliśmy to przy zmianie kierunku jazdy, lewy i prawy silnik jednocześnie kręciły się w przeciwnych kierunkach.
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20081210-09d.1229274490.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0