Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
|
|
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-11b [2008/12/14 10:25] jsi08 |
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-11b [2019/06/27 15:50] |
Grupa Maciej Dudek, Grzegorz Stopa i gościnnie Grzegorz Dydo-Rożniecki. | |
Zestaw Gienek | |
| |
====== Algorytmy ====== | |
W czasie zajęć zbudowaliśmy robota według instrukcji oraz wykonaliśmy 2 algorytmy poruszania się. | |
===== 1. Ucieczka od problemów ===== | |
==== Opis algorytmu ==== | |
Najpierw stworzyliśmy prosty program z czujnikiem zbliżeniowym. Gienek po zbliżeniu się do przeszkody na odległość 15cm, skrecał w prawo o 90º. | |
| |
==== Wykonanie ==== | |
{{http://dudek.best.krakow.pl/AiR/JSI/lab2_alg.png}} | |
===== 2. Szał ===== | |
==== Opis algorytmu ==== | |
Drugi program był już bardziej skomplikowany. Oprócz skręcania przy zbliżeniu do przeszkody, Gienek na klaśnięcie zaczynał jeździć do tyłu, Czujnik dotykowy na wysięgniku zamontowanym z tyłu po zarejestrowaniu dotknięcia zaczynał jazdę do przodu. | |
| |
==== Wykonanie ==== | |
{{http://dudek.best.krakow.pl/AiR/JSI/lab2_alg2.png}} | |
| |
== Ciekawostki == | |
Gienek zyskał miano Gienka pogromcy, który siał postrach w śród innych Mindstormsów. | |
| |
====== Spostrzeżenia ====== | |
===== Korzystanie z czujników ===== | |
Przy korzystaniu z algorytmu "Szał" Gienek chwilami zachowywał się nieprzewidywalnie. Było to spowodowane sposobem obsługi czujnika dźwięku i dotykowego (sekwencyjne, najpierw czekamy na obsługę dźwięku, a później czekamy na obsługę dotyku). | |
| |
====== Problemy ====== | |
===== GUI ===== | |
Jedynym problemem, na który natrafiliśmy, to tworzenie równoległych ścieżek algorytmu w LEGO MINDSTORMS NXT. | |
| |
====== Wnioski ====== | |
===== Czujniki ===== | |
Każdy czujnik obsługiwać równolegle z innymi, szczególnie czujniki zapewniające bezpieczeństwo naszego podopiecznego Gienka. | |
| |