Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-11c [2008/12/14 22:02]
jsi08
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-11c [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
 +=== Laboratorium nr. 2 ===
 ---- ----
 === Budowa prostego robota mobilnego: === === Budowa prostego robota mobilnego: ===
Linia 11: Linia 12:
 \\ \\
 ---- ----
-=== Projektowaniem ​prostego algorytmu: ===  +=== Projektowanie ​prostego algorytmu: ===  
-tekst+Mimo starań budowa robota zajęła nam sporo czasu, dlatego zabrakło go troszkę na pisanie bardziej skomplikowanych algorytmów. Udało nam się stworzyć 2 proste algorytmy. 
 +\\ 
 +\\ 
 +**Algorytm 1:** 
 +\\ 
 +\\ 
 +**Opis algorytmu:​** 
 +Głównym zadaniem jakie miał spełniać algorytm było wykonanie 4 okrążeń robota po trajektorii kwadratu. 
 +\\ 
 +\\ 
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​algorytm1.jpg|}} 
 +\\ 
 +\\ 
 +**Algorytm 2:** 
 +\\ 
 +\\ 
 +**Opis algorytmu:​** 
 +Głównym zadaniem jakie miał spełniać algorytm był ruch robota po trajektorii kwadratu w nieskończonej pętli. Dodatkowym zadaniem było reagowanie robota na napotkane przeszkody. Po na potkaniu przeszkody w odległości 5 cm lub mniejszej robot miał się wycofywać i zaczynać ruch od początku. Do wykrycia przeszkody wykorzystaliśmy czujnik odległości. Ruch robota rozpoczynał się po naciśnięciu czujnika dotyku. 
 +\\ 
 +\\ 
 +Plik algorytmu:​ 
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​patrol-n.rbt|}} 
 +\\ 
 +----
  
 === Integracja i testowanie: === === Integracja i testowanie: ===
 +Skopiliśmy się głównie na testowaniu czujnika reagującego na dotyk oraz czujnika odległości. Czujnik dotyku reagował z dość niską częstotliwością,​ natomiast czujnik odległości czasami reagował wcześniej, czasami później niż zadana odległość.
 +\\
 +----
 +=== Problemy: ===
 +  * Podczas testowania algorytmu napotkaliśmy dziwny problem. Chcieliśmy aby robot reagował na bodźce od razu bez kończenia aktualnie wykonywanego ruchu. Robot zawsze kończył ruch a następnie wykonywał czynności, które były odpowiedzią na bodziec z czujnika. Problem udało się nam rozwiązać opcją „Wait for Completion”. ​
 +  * Następnym problemem było wykorzystanie czujnika odległości. Zauważyliśmy że zbyt bliskie położenie przeszkody powoduje to że nie działa on tak jak powinien - nie reaguje.
 +  * Rozdzielenie niektórych klocków jest strasznie trudne i trzeba się chwilkę pomocować.
  
-=== Ewaluacja i wnioski: ===+---- 
 +=== Wnioski: === 
 +  * Należy robota budować szybciej bo jest strasznie mało czasu. 
 +  * Tworzenie algorytmów w programie Mindstorms NTX Software jest bardzo przyjemne chociaż niestety niektóre elementy i opcje nie są do końca intuicyjne.
  
-=== Propozycje ​rozszerzenia wiki: ===+---- 
 +=== Propozycja ​rozszerzenia wiki: === 
 +  * Dodanie krótkich tutoriali dotyczących pisania prostych algorytmów w programie Mindstorms NTX. 
 +  * Dodanie informacji o problematycznych opcjach takich jak: „Wait for Completion” którą ciężko było nam zauważyć.
  
-=== Załączone pliki: === 
  
  
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20081210-11c.1229288570.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0