Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-11c [2008/12/15 03:32]
jsi08
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-11c [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 21: Linia 21:
 **Opis algorytmu:​** **Opis algorytmu:​**
 Głównym zadaniem jakie miał spełniać algorytm było wykonanie 4 okrążeń robota po trajektorii kwadratu. Głównym zadaniem jakie miał spełniać algorytm było wykonanie 4 okrążeń robota po trajektorii kwadratu.
 +\\
 +\\
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​algorytm1.jpg|}}
 \\ \\
 \\ \\
Linia 27: Linia 30:
 \\ \\
 **Opis algorytmu:​** **Opis algorytmu:​**
-Głównym zadaniem jakie miał spełniać algorytm było wykonanie 4 okrążeń ​robota po trajektorii kwadratu.+Głównym zadaniem jakie miał spełniać algorytm był ruch robota po trajektorii kwadratu ​w nieskończonej pętli. Dodatkowym zadaniem było reagowanie robota na napotkane przeszkody. Po na potkaniu przeszkody w odległości 5 cm lub mniejszej robot miał się wycofywać i zaczynać ruch od początku. Do wykrycia przeszkody wykorzystaliśmy czujnik odległości. Ruch robota rozpoczynał się po naciśnięciu czujnika dotyku.
 \\ \\
-=== Integracja i testowanie=== +\\ 
-Skopiliśmy się głównie na testowaniu czujnika reagującego na dotyk oraz czujnika odległości.+Plik algorytmu
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​patrol-n.rbt|}} 
 +\\ 
 +----
  
-**Problemy:**+=== Integracja i testowanie=== 
 +Skopiliśmy się głównie na testowaniu czujnika reagującego na dotyk oraz czujnika odległości. Czujnik dotyku reagował z dość niską częstotliwością,​ natomiast czujnik odległości czasami reagował wcześniej, czasami później niż zadana odległość.
 \\ \\
 +----
 +=== Problemy: ===
   * Podczas testowania algorytmu napotkaliśmy dziwny problem. Chcieliśmy aby robot reagował na bodźce od razu bez kończenia aktualnie wykonywanego ruchu. Robot zawsze kończył ruch a następnie wykonywał czynności, które były odpowiedzią na bodziec z czujnika. Problem udało się nam rozwiązać opcją „Wait for Completion”. ​   * Podczas testowania algorytmu napotkaliśmy dziwny problem. Chcieliśmy aby robot reagował na bodźce od razu bez kończenia aktualnie wykonywanego ruchu. Robot zawsze kończył ruch a następnie wykonywał czynności, które były odpowiedzią na bodziec z czujnika. Problem udało się nam rozwiązać opcją „Wait for Completion”. ​
   * Następnym problemem było wykorzystanie czujnika odległości. Zauważyliśmy że zbyt bliskie położenie przeszkody powoduje to że nie działa on tak jak powinien - nie reaguje.   * Następnym problemem było wykorzystanie czujnika odległości. Zauważyliśmy że zbyt bliskie położenie przeszkody powoduje to że nie działa on tak jak powinien - nie reaguje.
   * Rozdzielenie niektórych klocków jest strasznie trudne i trzeba się chwilkę pomocować.   * Rozdzielenie niektórych klocków jest strasznie trudne i trzeba się chwilkę pomocować.
  
 +----
 === Wnioski: === === Wnioski: ===
   * Należy robota budować szybciej bo jest strasznie mało czasu.   * Należy robota budować szybciej bo jest strasznie mało czasu.
 +  * Tworzenie algorytmów w programie Mindstorms NTX Software jest bardzo przyjemne chociaż niestety niektóre elementy i opcje nie są do końca intuicyjne.
  
 +----
 === Propozycja rozszerzenia wiki: === === Propozycja rozszerzenia wiki: ===
 +  * Dodanie krótkich tutoriali dotyczących pisania prostych algorytmów w programie Mindstorms NTX.
   * Dodanie informacji o problematycznych opcjach takich jak: „Wait for Completion” którą ciężko było nam zauważyć.   * Dodanie informacji o problematycznych opcjach takich jak: „Wait for Completion” którą ciężko było nam zauważyć.
  
-=== Załączone pliki: === 
  
  
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20081210-11c.1229308352.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0