Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
|
|
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11b [2019/06/27 15:50] |
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11b [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
| Grupa Maciej Dudek, Grzegorz Stopa.\\ Zestaw Henio. |
| |
| ====== Algorytm ====== |
| Henio był gotów do pracy. Został zbudowany w jeżdzącego zbieracza kulek. |
| |
| ===== Kulkomania ===== |
| ==== Opis algorytmu ==== |
| Henio jak ma kulke przed sobą, to podjeżdza do niej i zatrzymuje gdy zawadzi o podstawke. Po klaśnięciu łapie kulke, odjeżdza, robi obrót o 180<sup>o</sup>. Następnie jedzie aż zawadzi o podstawke, na której kładzie kulke, znowu odjeżdza po czym próbuje się obrócić o 360<sup>o</sup>. No i próbuje powtórzyć to samo po raz drugi. |
| ==== Wykonanie ==== |
| {{http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda_pocz_z.JPG}} |
| {{http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda_srod_z.JPG}} |
| {{http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda_koni_z.JPG}} |
| Pętla jest ustawiona na wykonanie się dwa razy, aby podczas testowania Henia, nie trzeba było za nim biegać. Można swobodnie przestawić w projekcie na ciągłe działanie. |
| ==== Ciekawostki ==== |
| Podstawka pod kulke stworzona zgodnie z instrukcją lego okazała się niewypałem. Problem polegał na tym, że podstawka była za wysoka. Gdy powoli zamykaliśmy chwytak, to blokował się on o podstawkę, a gdy zwiększyliśmy prędkość to szczęki odbijały się od kulki i chwytak jej nie łapał.\\ Dlatego stworzyliśmy własne podstawki pod kulke, które mieściły się pod chwytakiem i włączały czujnik dotykowy. |
| ==== Problem ==== |
| Stworzone przez nas podstawki niestety okazały się zbyt lekkie i zastosowanie gumowych elementów było nie wystarczające, aby podstawki stawiały wystarczający opór dla czujnika dotykowego.\\ Nie powiodła się próba obrócenia Henia o 360<sup>o</sup>. |
| |
| ====== Plik algorytmu ====== |
| [[http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda.rbt|Plik algorytmu]] |