Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11d [2008/12/19 02:35] jsi08 utworzono |
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11d [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
| |
Algorytm ten miał w założeniu powodować bardzo agresywne zachowanie robota. Na początku nasz skorpion poruszał się bardzo powoli i majestatycznie do przodu, gdy napotkał przeszkodę w odległości ok. 20 cm, to nie uciekał jak poprzednio, a wręcz przeciwnie, podbiegał z maksymalną prędkością do przeszkody, zatrzymywał się i zaczynał kłuć - zachowanie godne prawdziwego drapieżcy. Dodatkowo reagował na bodźce dźwiękowe. Napotkaliśmy pewne problemy z doborem czułości czujnika dźwięku, z powodu dużego hałasu jaki powodowały silniki na maksymalnych obrotach, mimo to udało nam się osiągnąć taki efekt, że skorpion reagował na mocne klaśnięcie i skręcał o 90° w lewo. Dzięki temu mieliśmy pewną kontrolę nad robotem i mogliśmy decydować które napotkane obiekty robot ma ominąć a które zaatakować jak również naprowadzić go klaskaniem na odpowiedni cel. | Algorytm ten miał w założeniu powodować bardzo agresywne zachowanie robota. Na początku nasz skorpion poruszał się bardzo powoli i majestatycznie do przodu, gdy napotkał przeszkodę w odległości ok. 20 cm, to nie uciekał jak poprzednio, a wręcz przeciwnie, podbiegał z maksymalną prędkością do przeszkody, zatrzymywał się i zaczynał kłuć - zachowanie godne prawdziwego drapieżcy. Dodatkowo reagował na bodźce dźwiękowe. Napotkaliśmy pewne problemy z doborem czułości czujnika dźwięku, z powodu dużego hałasu jaki powodowały silniki na maksymalnych obrotach, mimo to udało nam się osiągnąć taki efekt, że skorpion reagował na mocne klaśnięcie i skręcał o 90° w lewo. Dzięki temu mieliśmy pewną kontrolę nad robotem i mogliśmy decydować które napotkane obiekty robot ma ominąć a które zaatakować jak również naprowadzić go klaskaniem na odpowiedni cel. |
| |
| Plik z algorytmem: |
| {{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jpm4.rbt.zip|}} |
| |
| Film ukazujący działanie 2. algorytmu: |
| [[http://www.youtube.com/watch?v=CfvCNKi38rM]] |
| |
| ==== Propozycje zmian ==== |
| |
| * na stronie www laboratorium mogłyby się pojawić instrukcje dotyczące budowy programów w środowisku Mindstorms NXT, ponieważ niektóre zachowania bloczków nie są intuicyjne. Usprawniłoby to pracę studentów w szczególności na początkowych zajęciach, gdy jeszcze nie są obeznani z tym środowiskiem; |
| |
| * odpowiednie roboty mogłyby być już wcześniej złożone (bo i tak przeważnie składa się je według konkretnej instrukcji) i wtedy studenci mieliby więcej czasu na implementację algorytmów i ich testowanie. W przypadku gdyby niezbędne byłyby modyfikacje konstrukcji robotów, to przebiegałoby to szybko i sprawnie. |
| |
| |
| |
| |
| |