Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11d [2008/12/19 02:35]
jsi08 utworzono
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11d [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 20: Linia 20:
  
 Algorytm ten miał w założeniu powodować bardzo agresywne zachowanie robota. Na początku nasz skorpion poruszał się bardzo powoli i majestatycznie do przodu, gdy napotkał przeszkodę w odległości ok. 20 cm, to nie uciekał jak poprzednio, a wręcz przeciwnie, podbiegał z maksymalną prędkością do przeszkody, zatrzymywał się i zaczynał kłuć - zachowanie godne prawdziwego drapieżcy. Dodatkowo reagował na bodźce dźwiękowe. Napotkaliśmy pewne problemy z doborem czułości czujnika dźwięku, z powodu dużego hałasu jaki powodowały silniki na maksymalnych obrotach, mimo to udało nam się osiągnąć taki efekt, że skorpion reagował na mocne klaśnięcie i skręcał o 90° w lewo. Dzięki temu mieliśmy pewną kontrolę nad robotem i mogliśmy decydować które napotkane obiekty robot ma ominąć a które zaatakować jak również naprowadzić go klaskaniem na odpowiedni cel. Algorytm ten miał w założeniu powodować bardzo agresywne zachowanie robota. Na początku nasz skorpion poruszał się bardzo powoli i majestatycznie do przodu, gdy napotkał przeszkodę w odległości ok. 20 cm, to nie uciekał jak poprzednio, a wręcz przeciwnie, podbiegał z maksymalną prędkością do przeszkody, zatrzymywał się i zaczynał kłuć - zachowanie godne prawdziwego drapieżcy. Dodatkowo reagował na bodźce dźwiękowe. Napotkaliśmy pewne problemy z doborem czułości czujnika dźwięku, z powodu dużego hałasu jaki powodowały silniki na maksymalnych obrotach, mimo to udało nam się osiągnąć taki efekt, że skorpion reagował na mocne klaśnięcie i skręcał o 90° w lewo. Dzięki temu mieliśmy pewną kontrolę nad robotem i mogliśmy decydować które napotkane obiekty robot ma ominąć a które zaatakować jak również naprowadzić go klaskaniem na odpowiedni cel.
 +
 +Plik z algorytmem: ​
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​jpm4.rbt.zip|}}
 +
 +Film ukazujący działanie 2. algorytmu:
 +[[http://​www.youtube.com/​watch?​v=CfvCNKi38rM]]
 +
 +==== Propozycje zmian ====
 +
 +  * na stronie www laboratorium mogłyby się pojawić instrukcje dotyczące budowy programów w środowisku Mindstorms NXT, ponieważ niektóre zachowania bloczków nie są intuicyjne. Usprawniłoby to pracę studentów w szczególności na początkowych zajęciach, gdy jeszcze nie są obeznani z tym środowiskiem;​
 +
 +  * odpowiednie roboty mogłyby być już wcześniej złożone (bo i tak przeważnie składa się je według konkretnej instrukcji) i wtedy studenci mieliby więcej czasu na implementację algorytmów i ich testowanie. W przypadku gdyby niezbędne byłyby modyfikacje konstrukcji robotów, to przebiegałoby to szybko i sprawnie.
 +
  
  
  
  
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20081217-11d.1229650504.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0