Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090114-08b [2009/01/14 23:20]
jsi08
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090114-08b [2009/01/20 23:05]
jsi08
Linia 1: Linia 1:
 ====== PLNXT - Paweł Grzesiak, Rafał Dyrda - 14.01.09. ====== ====== PLNXT - Paweł Grzesiak, Rafał Dyrda - 14.01.09. ======
-====== v.alpha ====== 
  
 ===== 1. Cel ćwiczenia ===== ===== 1. Cel ćwiczenia =====
Linia 69: Linia 68:
 Dla dobra szeroko rozumianej nauki muszę się wtrącić w sprawozdanie. ;)\\ Dla dobra szeroko rozumianej nauki muszę się wtrącić w sprawozdanie. ;)\\
 Panowie próbowali wpisywać //​Distance//​ ujemny i wtedy nie działało, bo //​Distance//​ powinien być dodatni (wg instrukcji). Zwrot wyznacza znak //Speed// (można się zastanowić,​ czy to jest słuszne i intuicyjne) i tak powinno działać (tak macie Panowie w Waszym algorytmie). Czy tutaj faktycznie był problem? --- //​[[holownia@student.agh.edu.pl|Piotr Hołownia]] 2009/01/14 21:32// Panowie próbowali wpisywać //​Distance//​ ujemny i wtedy nie działało, bo //​Distance//​ powinien być dodatni (wg instrukcji). Zwrot wyznacza znak //Speed// (można się zastanowić,​ czy to jest słuszne i intuicyjne) i tak powinno działać (tak macie Panowie w Waszym algorytmie). Czy tutaj faktycznie był problem? --- //​[[holownia@student.agh.edu.pl|Piotr Hołownia]] 2009/01/14 21:32//
 +
 +** Uwaga! Odpowiedź studentów;​) **\\
 +Faktem jest, że początkowo wpisywaliśmy wartość ujemną w //​Distance//,​ lecz po zwróceniu uwagi spróbowaliśmy również z wartością ujemną w polu //Speed// (jak w kodzie powyżej) i sytuacja była taka sama. Oczywiście za tydzień przetestujemy jeszcze raz tą funkcję i dopiszemy kolejną **Uwagę**;​)\\
  
 ===== 3. Wnioski ===== ===== 3. Wnioski =====
-  * Łączność z Heniem była dość problematyczną kwestią - często po wykonaniu jakiejś komendy silniki pozostawały w trybie pracy, były naprężone i nie było możliwości zakończenia aktualnego zadania przez //​nxt_stop//,​ lub //​nxt_close//,​ pomagało jedynie wyłączenie bricka i zrestartowanie powłoki SWIPL.+  * Łączność z Heniem była dość problematyczną kwestią - często po wykonaniu jakiejś komendy silniki pozostawały w trybie pracy, były naprężone i nie było możliwości zakończenia aktualnego zadania przez //​nxt_stop//,​ lub //​nxt_close//,​ pomagało jedynie wyłączenie bricka i zrestartowanie powłoki SWIPL
 +  * Tworzenie algorytmów z wykorzystaniem NXTPL jest bardzo proste dzięki dokładnym opisom funkcji w {{:​pl:​mindstorms:​lab:​nxt_movement.pdf|nxt_movement.pdf}},​ niestety nie mieliśmy zbyt wiele czasu, aby sprawdzić wszystkie możliwości tego interfejsu i porównać jego funkcjonalność z dołączoną aplikacją LEGO. 
 \\ \\
 **Załączniki:​**\\ **Załączniki:​**\\
 {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​nxt_magazynier.pl|}} {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​nxt_magazynier.pl|}}
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20090114-08b.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0