Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090114-08b [2009/01/14 23:20] jsi08 |
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090114-08b [2009/01/20 23:05] jsi08 |
====== PLNXT - Paweł Grzesiak, Rafał Dyrda - 14.01.09. ====== | ====== PLNXT - Paweł Grzesiak, Rafał Dyrda - 14.01.09. ====== |
====== v.alpha ====== | |
| |
===== 1. Cel ćwiczenia ===== | ===== 1. Cel ćwiczenia ===== |
Dla dobra szeroko rozumianej nauki muszę się wtrącić w sprawozdanie. ;)\\ | Dla dobra szeroko rozumianej nauki muszę się wtrącić w sprawozdanie. ;)\\ |
Panowie próbowali wpisywać //Distance// ujemny i wtedy nie działało, bo //Distance// powinien być dodatni (wg instrukcji). Zwrot wyznacza znak //Speed// (można się zastanowić, czy to jest słuszne i intuicyjne) i tak powinno działać (tak macie Panowie w Waszym algorytmie). Czy tutaj faktycznie był problem? --- //[[holownia@student.agh.edu.pl|Piotr Hołownia]] 2009/01/14 21:32// | Panowie próbowali wpisywać //Distance// ujemny i wtedy nie działało, bo //Distance// powinien być dodatni (wg instrukcji). Zwrot wyznacza znak //Speed// (można się zastanowić, czy to jest słuszne i intuicyjne) i tak powinno działać (tak macie Panowie w Waszym algorytmie). Czy tutaj faktycznie był problem? --- //[[holownia@student.agh.edu.pl|Piotr Hołownia]] 2009/01/14 21:32// |
| |
| ** Uwaga! Odpowiedź studentów;) **\\ |
| Faktem jest, że początkowo wpisywaliśmy wartość ujemną w //Distance//, lecz po zwróceniu uwagi spróbowaliśmy również z wartością ujemną w polu //Speed// (jak w kodzie powyżej) i sytuacja była taka sama. Oczywiście za tydzień przetestujemy jeszcze raz tą funkcję i dopiszemy kolejną **Uwagę**;)\\ |
| |
===== 3. Wnioski ===== | ===== 3. Wnioski ===== |
* Łączność z Heniem była dość problematyczną kwestią - często po wykonaniu jakiejś komendy silniki pozostawały w trybie pracy, były naprężone i nie było możliwości zakończenia aktualnego zadania przez //nxt_stop//, lub //nxt_close//, pomagało jedynie wyłączenie bricka i zrestartowanie powłoki SWIPL. | * Łączność z Heniem była dość problematyczną kwestią - często po wykonaniu jakiejś komendy silniki pozostawały w trybie pracy, były naprężone i nie było możliwości zakończenia aktualnego zadania przez //nxt_stop//, lub //nxt_close//, pomagało jedynie wyłączenie bricka i zrestartowanie powłoki SWIPL, |
| * Tworzenie algorytmów z wykorzystaniem NXTPL jest bardzo proste dzięki dokładnym opisom funkcji w {{:pl:mindstorms:lab:nxt_movement.pdf|nxt_movement.pdf}}, niestety nie mieliśmy zbyt wiele czasu, aby sprawdzić wszystkie możliwości tego interfejsu i porównać jego funkcjonalność z dołączoną aplikacją LEGO. |
\\ | \\ |
**Załączniki:**\\ | **Załączniki:**\\ |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:nxt_magazynier.pl|}} | {{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:nxt_magazynier.pl|}} |