|
|
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090121-08c [2009/01/29 13:45] jsi08 |
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090121-08c [2019/06/27 15:50] |
==== Laboratorium nr 5 ==== | |
| |
---- | |
**Skład zespołu:** | |
Zespół wyjątkowo miał skład inny niż zwykle: Paweł Grzesiak, Łukasz Habrzyk, Marcin Godlewski. | |
---- | |
**Zadanie do wykonania:** | |
Zadanie polegało na przetestowaniu działania API PLNXT. | |
Programowaliśmy robota przy użyciu podstawowych konstrukcji języka Prolog. | |
---- | |
**Konstrukcja robota:** | |
Tym razem w laboratorium czekał już na nas gotowy do użycia zbudowany robot. | |
Jego zdjęcia są widoczne poniżej: | |
---- | |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:ghg.jpg|}} | |
---- | |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:ghg2.jpg|}} | |
---- | |
---- | |
**Realizacja:** | |
Skupiliśmy się na testowaniu klauzuli nxt_rotate, gdyż mieliśmy znaczne kłopoty z zapanowaniem nad nią. | |
Użycie konstrukcji nxt_rotate(700, 90). powinno skłonić robota do obrotu o 90 stopni. Precyzja jego działań | |
była jednak nie najlepsza. Na filmie: | |
---- | |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:obrot.zip|}} | |
---- | |
zarejestrowaliśmy wielokrotne wykonywanie obrotów o ten sam kąt. Można zauważyć, że precyzja ruchów jest zmienna. | |
Niestety nie zdążyliśmy zarejestrować obrotów robota w lewo. Zachowywał się on wtedy jeszcze bardziej nieregularnie | |
i nie byliśmy w stanie nad nim zapanować. Nie wiemy czy było to wynikiem naszych błędów, błędów w NXTPL czy też | |
jeszcze innych czynników. Na filmie: | |
---- | |
{{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:gol.zip|}} | |
---- | |
widać robota strzelającego gola :) | |
Powyższe filmy są w formacie 3gp. Jeśli ktoś nie dysponuje odpowiednim oprogramowaniem do jego odtworzenia może dokonać | |
konwersji na przykład do plików avi przy pomocy dostępnych w Internecie bezpłatnych narzędzi. | |
---- | |
**Uwagi:** | |
---- | |
Sądzimy, że przydatna mogłaby być klauzula powodująca permanentne obracanie sie robota wokół własnej osi. | |
Mogłaby być podobna do nxt_rotate, ale bez argumentu będącego kątem obrotu. Robot w ramach jej wykonywania | |
obracałby się aż do wywołania nxt_stop. - tak jak w przypadku odpowiednio wywołanego nxt_go. | |
---- | |