Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090121-08c [2009/01/29 13:45]
jsi08
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090121-08c [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-==== Laboratorium nr 5 ==== 
  
----- 
-**Skład zespołu:** 
-Zespół wyjątkowo miał skład inny niż zwykle: Paweł Grzesiak, Łukasz Habrzyk, Marcin Godlewski. 
----- 
-**Zadanie do wykonania:​** 
-Zadanie polegało na przetestowaniu działania API PLNXT. 
-Programowaliśmy robota przy użyciu podstawowych konstrukcji języka Prolog. 
----- 
-**Konstrukcja robota:** 
-Tym razem w laboratorium czekał już na nas gotowy do użycia zbudowany robot. 
-Jego zdjęcia są widoczne poniżej: 
----- 
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​ghg.jpg|}} 
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​ghg2.jpg|}} 
----- 
----- 
-**Realizacja:​** 
-Skupiliśmy się na testowaniu klauzuli nxt_rotate, gdyż mieliśmy znaczne kłopoty z zapanowaniem nad nią. 
-Użycie konstrukcji nxt_rotate(700,​ 90). powinno skłonić robota do obrotu o 90 stopni. Precyzja jego działań 
-była jednak nie najlepsza. Na filmie: 
----- 
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​obrot.zip|}} 
----- 
-zarejestrowaliśmy wielokrotne wykonywanie obrotów o ten sam kąt. Można zauważyć, że precyzja ruchów jest zmienna. 
-Niestety nie zdążyliśmy zarejestrować obrotów robota w lewo. Zachowywał się on wtedy jeszcze bardziej nieregularnie 
-i nie byliśmy w stanie nad nim zapanować. Nie wiemy czy było to wynikiem naszych błędów, błędów w NXTPL czy też 
-jeszcze innych czynników. Na filmie: 
----- 
-{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​gol.zip|}} 
----- 
-widać robota strzelającego gola :) 
-Powyższe filmy są w formacie 3gp. Jeśli ktoś nie dysponuje odpowiednim oprogramowaniem do jego odtworzenia może dokonać 
-konwersji na przykład do plików avi przy pomocy dostępnych w Internecie bezpłatnych narzędzi. 
----- 
-**Uwagi:** 
----- 
-Sądzimy, że przydatna mogłaby być klauzula powodująca permanentne obracanie sie robota wokół własnej osi. 
-Mogłaby być podobna do nxt_rotate, ale bez argumentu będącego kątem obrotu. Robot w ramach jej wykonywania 
-obracałby się aż do wywołania nxt_stop. - tak jak w przypadku odpowiednio wywołanego nxt_go. 
----- 
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20090121-08c.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0