Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090121-11a [2009/01/26 23:26]
jsi08
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20090121-11a [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
-===== Laboratorium ​(zaawansowane algorytmy z PLNXT) (wersja robocza :) =====+===== Laboratorium ​zaawansowane algorytmy z PLNXT =====
  
 ==== Wstęp ==== ==== Wstęp ====
  
-Spośród zaproponowanych ​czterech ​algorytmów wybraliśmy algorytm **sprzątacz**. \\+Spośród zaproponowanych ​proponowanych ​algorytmów wybraliśmy algorytm **sprzątacz**. ​\\ \\ 
 Algorytm ten działa następująco:​ Algorytm ten działa następująco:​
  
Linia 53: Linia 53:
 Główną pętla programu to **patrol**, w niej znajduje się najważniejszy trigger szukający przeszkody w promieniu 40cm. Oprócz tego na początku wyzwalamy trigger odpowiadający za anulowanie programu w momencie naciśnięcia czujnika dotyku. Główną pętla programu to **patrol**, w niej znajduje się najważniejszy trigger szukający przeszkody w promieniu 40cm. Oprócz tego na początku wyzwalamy trigger odpowiadający za anulowanie programu w momencie naciśnięcia czujnika dotyku.
  
-Jak widać na zamieszczonym krótkim filmiku ​robot poprawnie wykonuje swoje zadanie:+Jak widać na zamieszczonym krótkim filmiku ​algorytm działa zgodnie z założeniami: 
 +\\ \\  
 +[[http://​pl.youtube.com/​watch?​v=wWld1NfofBk]] 
 +\\ 
  
-=== Uwagi i Wnioski ===+==== Uwagi i Wnioski ​====
  
-Mimo, że program działa poprawnie to wyraźnie widać że sensor nie wykrywa przedmiotu w porę i przez to nie porusza się dokładnie w kierunku przeszkody. Błąd tego kąta jest jednak na tyle niewielki, że biorąc pod uwagę małą odległość od przedmiotu (40cm), robot tak czy inaczej wypcha przedmiot poza zadany obszar. Montując odpowiednio szeroki zderzak można więc ominąć ten problem :)+Mimo, że program działa poprawnie to wyraźnie widaćże sensor nie wykrywa przedmiotu w porę i przez to nie porusza się dokładnie w kierunku przeszkody. Błąd tego kąta jest jednak na tyle niewielki, że biorąc pod uwagę małą odległość od przedmiotu (40cm), robot tak czy inaczej wypcha przedmiot poza zadany obszar. Montując odpowiednio szeroki zderzak można więc ominąć ten problem :)
  
-Niemałe problemy stwarzało natomiast zacinanie się środowiska w czasie komunikacji z robotem. Problem ten miał miejsce przy próbie zamknięcia połączenia. ​Owocowało to koniecznością zamknięcia i ponownego otwarcia powłoki prologa.+Niemałe problemy stwarzało natomiast zacinanie się środowiska w czasie komunikacji z robotem. Problem ten miał miejsce przy próbie zamknięcia połączenia. ​Wiązało się to koniecznością zamknięcia i ponownego otwarcia powłoki prologa.
  
 ==== Sugestie modyfikacji ==== ==== Sugestie modyfikacji ====
  
-Niewielki czas jaki przeznaczony jest na przeprowadzenie laboratorium sprawia że nie ma możliwości stworzenia ciekawszych algorytmów. ​+Niewielki czas jaki przeznaczony jest na przeprowadzenie laboratorium sprawiaże nie ma możliwości stworzenia ciekawszych algorytmów. ​
 Gdyby w instrukcji ćwiczeń zostały umieszczone fragmenty kodów realizujących przykładowe proste zadania można by zająć się od razu pisaniem złożonych algorytmów rozbudowując te podane.  ​ Gdyby w instrukcji ćwiczeń zostały umieszczone fragmenty kodów realizujących przykładowe proste zadania można by zająć się od razu pisaniem złożonych algorytmów rozbudowując te podane.  ​
  
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20090121-11a.1233008788.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0