To jest stara wersja strony!


Języki sztucznej inteligencji - Laboratorium (zaawansowane algorytmy z PLNXT)

Maksymilian Piasecki, Jan Pollak, Mariusz Sokołowski

Środa 21.01.09 godz. 11:00

Konstrukcja

Robot, którego używaliśmy na zajęciach był już przygotowany, był to jeden z przykładów z instrukcji LEGO.

Algorytmy

Na zajęciach zdążyliśmy zaimplementować jeden algorytm pt. „Sprzątacz”. Jego zachowanie wyglądało następująco:

  • robot obraca się miejscu szukając przeszkód wokół niego w odległości < 30
  • gdy „zauważy” coś zatrzymuje się i zaczyna jechać w tym kierunku przez 2 sek
  • następnie wykonuje obrót o 180 stopni
  • znów jedzie w przód przez 2 sek, wracając do pkt. wyjścia
  • ponownie zaczyna szukać obiektów w swoim pobliżu
  • gdy przez dwa obroty nie znajdzie nic, kończy pracę

Napisany przez nas program:

:- consult('plnxt.pl').

start:-

nxt_open,
go_on_buddy.

go_on_buddy :-

nxt_rotate(200,720),
trigger_create(_,obczajka,wypchnij).

wypchnij :-

nxt_stop,
nxt_go(500),
sleep(2),
nxt_stop, 
nxt_rotate(200,180),
nxt_go(500),
sleep(2),
nxt_stop,
go_on_buddy.
      

obczajka :-

nxt_ultrasonic(Value,force),
Value < 30.

zamknij :-

trigger_killall,
nxt_close.

Plik z programem - irek_21_01_09_1100.zip

Problemy, propozycje zmian

pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20090121-11d.1232880693.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0