Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:miw:miw08_hml_rules:ruleml [2008/04/22 00:07]
miw utworzono
pl:miw:miw08_hml_rules:ruleml [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
-**RuleML - Rule Markup Language** jest językiem powstałym w ramach inicjatywy [[http://​www.w3.org/​2001/​sw/​|Semantic Web]], służącym do zapisywania reguł logicznych na bazie składni języka XML. W istocie, język RuleML rozszerza język OWL o dynamiczne aspekty modelowania wiedzy.+**RuleML - Rule Markup Language** jest językiem powstałym w ramach inicjatywy [[http://​www.w3.org/​2001/​sw/​|Semantic Web]], służącym do zapisywania reguł logicznych na bazie składni języka XML. W istocie, język RuleML rozszerza język OWL o dynamiczne aspekty modelowania wiedzy. RuleML obejmuje m.in.
  
-Przykłady ​składni ​(RuleML ver. 0.91):+  *Mathematical Markup Language (MathML) 
 +  *DARPA Agent Markup Language (DAML) 
 +  *Predictive Model Markup Language (PMML) 
 +  *Gramatyke atrybutów w XML (AG-znaczników):​  
 +  *Transformacje XSL (XSLT) 
 + 
 +Podobnie jak to było w przypadku R2ML, nie musimy być zaznajomieni ze wszystkimi elementami języka RuleML w celu  jego wykorzystania. Aby można było użyć RuleML do przedstawiania reguł potrzebna jest wiedza jak zapisywać typowe dla nich elementy.  
 + 
 +Przykłady ​takich elementów ​(RuleML ver. 0.91):
  
   * wartosc logiczna: B   * wartosc logiczna: B
Linia 12: Linia 20:
  
 <code xml> <code xml>
-<Data xsi:type = xs:integer> 20 </​Data>​+<Data xsi:type = "xs:integer"> 20 </​Data>​
 </​code>​ </​code>​
  
Linia 19: Linia 27:
 <code xml> <code xml>
 <​Expr>​ <​Expr>​
-<Fun in=yes> add </​Fun>​+<Fun in="yes"> add </​Fun>​
     <Var> n </​Var>​     <Var> n </​Var>​
     <Ind> 1 </​Ind>​     <Ind> 1 </​Ind>​
Linia 29: Linia 37:
 <code xml> <code xml>
 <​Expr>​ <​Expr>​
-<Fun in=yes> subtract </​Fun>​+<Fun in="yes"> subtract </​Fun>​
    <​Var>​ n </​Var>​    <​Var>​ n </​Var>​
    <​Ind>​ 1 </​Ind>​    <​Ind>​ 1 </​Ind>​
Linia 38: Linia 46:
  
 <code xml> <code xml>
-<Equal oriented=yes>+<Equal oriented="yes">
   <lhs>   <lhs>
      ​(wyr_1)      ​(wyr_1)
Linia 96: Linia 104:
  
 <code xml> <code xml>
-<Fun in=” val=> fun_name </​Fun>​+<Fun in="" ​val=""> fun_name </​Fun>​
    <​Var>​ B </​Var>​    <​Var>​ B </​Var>​
 </​code>​ </​code>​
Linia 117: Linia 125:
 <​Implies>​ <​Implies>​
     <​head>​     <​head>​
-           <Equal oriented=yes+      ​<Equal oriented="yes"
-               ​<​lhs>​ +      <​lhs>​ 
-                    <Var> day </​Var>​ +          <Var> day </​Var>​ 
-              </​lhs>​ +      </​lhs>​ 
-              <​rhs>​ +      <​rhs>​ 
-                    <Data xsi:​type="​xs:​dateTime">​monday</​Data>​ +          <Data xsi:​type="​xs:​dateTime">​monday</​Data>​ 
-              </​rhs>​ +      </​rhs>​ 
-           ​</​Equal>  ​+      </​Equal>  ​
     </​head>​     </​head>​
     <​body>​     <​body>​
-      <​Atom>​ +      ​<​Atom>​ 
-                   ​<Rel> temp </​Rel>​ +          <Rel> temp </​Rel>​ 
-  <Data xsi:type = xs:float> 20 </​Data>​ +          <Data xsi:type = "xs:float"> 20 </​Data>​ 
-      </​Atom>​+      </​Atom>​
     </​body>​      </​body>​
 </​Implies>​ </​Implies>​
Linia 136: Linia 144:
 </​code>​ </​code>​
  
-  ​* Więcej na stronie domowej(http://​www.ruleml.org/​0.91/​) + 
-  * Szczególnie przydatne ​http://​www.ruleml.org/​0.91/​glossary/​ +[[https://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​miw:​miw08_hml_rules|Powrót]] 
-  * Więcej przykładówhttp://​www.ruleml.org/​0.91/​exa/​+ 
 + 
 +====== Materiały ====== 
 + 
 +** Więcej na stronie domowej ​RuleML** ​(http://​www.ruleml.org/​0.91/​) 
 + 
 +** Szczególnie przydatne** http://​www.ruleml.org/​0.91/​glossary/​ 
 + 
 +** Więcej przykładów** http://​www.ruleml.org/​0.91/​exa/​ 
  
pl/miw/miw08_hml_rules/ruleml.1208815641.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:59 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0