Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091209-08c [2009/12/14 23:15]
jsi09 utworzono
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091209-08c [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 6: Linia 6:
 ===== 2. Modyfikacja robota ===== ===== 2. Modyfikacja robota =====
  
-Podczas laboratorium Henio przeszedł niewielką modyfikację dzięki której przekształcony został w wózek kamerowy. Modyfikacja ta miała na celu umieszczenie w nim telefonu z włączoną opcją kamery. Zmiany były na tyle niewielkie aby przed zakończeniem laboratorium można było łatwo doprowadzić Henia do stanu w jakim znajdował się przed rozpoczęciem pracy.+Podczas laboratorium Henio przeszedł niewielką modyfikację dzięki której przekształcony został w wózek kamerowy. Modyfikacja ta miała na celu umieszczenie w nim telefonu z włączoną opcją kamery. Zmiany były na tyle niewielkie aby przed zakończeniem laboratorium można było łatwo doprowadzić Henia do stanu w jakim znajdował się przed rozpoczęciem pracy. ​Konstrukcję przedstawia poniższe zdjęcie. 
 + 
 +{{:​pl:​dydaktyka:​jsi:​2009:​sprawozdania:​iphone2.jpg|}}
  
 ===== 3. Programowanie robota ===== ===== 3. Programowanie robota =====
Linia 42: Linia 44:
 [[http://​www.youtube.com/​watch?​v=inpaG6eVYls]] [[http://​www.youtube.com/​watch?​v=inpaG6eVYls]]
  
-===== 4. Podsumowanie =====+===== 4. Sugestie i przemyślenia ===== 
 + 
 +Przy pracy z Lego Midstorm czas płynie bardzo. Półtoragodzinny czas zajęć ogranicza realizację pomysłów. Między innymi podczas programowania robota tak, aby podążał za dźwiękiem pojawił się pomysł, że jeden robot mógłby emitować dźwięk, a drugi za nim podążać. Praca na zajęciach, dzięki sporej dowolności w wykonaniu ćwiczenia jest ciekawa i efektywna, jedynym mankamentem jest ograniczony czas. 
 + 
 +===== 5. Podsumowanie =====
  
 Środowisko LEGO Mindstorm umożliwia bardzo przyjemną zabawę z programowaniem robotów. Nie nadaję się jednak do powierzenia mu odpowiedzialnych zadań ze względu na małą dokładność elementów pomiarowych oraz mało precyzyjne sterowanie. Przykładowo gdy ustawiono aby robot obrócił się o 90° gołym okiem można było zaobserwować iż czasami obracał się o kąt ostry a czasami o rozwarty. Środowisko LEGO Mindstorm umożliwia bardzo przyjemną zabawę z programowaniem robotów. Nie nadaję się jednak do powierzenia mu odpowiedzialnych zadań ze względu na małą dokładność elementów pomiarowych oraz mało precyzyjne sterowanie. Przykładowo gdy ustawiono aby robot obrócił się o 90° gołym okiem można było zaobserwować iż czasami obracał się o kąt ostry a czasami o rozwarty.
  
-===== 5. Spakowane programy =====+===== 6. Spakowane programy =====
  
 {{:​pl:​dydaktyka:​jsi:​2009:​sprawozdania:​lab2.zip|}} {{:​pl:​dydaktyka:​jsi:​2009:​sprawozdania:​lab2.zip|}}
  
pl/dydaktyka/jsi/2009/sprawozdania/jsi20091209-08c.1260828904.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:52 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0