Sprawozdanie z laboratorium 3

1. Wstęp

Celem Laboratorium nr 3 była budowa prostych algorytmów sterowania w środowisku LEGO Mindstorms:

  • Magazynier
  • Magazynier 2
  • Złodziej
  • Złodziej 2

2. Przebieg

Po wyjęciu robota, sprawdzeniu jego stanu i podłączeniu do komputera zaczęliśmy tworzyć algorytmy:

2.1 Magazynier

Algorytm miał podnieść kulkę, obrócić się o 180 stopni, następnie przenieść ją pod ścianę. Awaryjnym wyłącznikiem miało być klaśnięcie. Zaimplementowany algorytm:

2.2 Magazynier 2

Różnicą pomiędzy tym algorytmem a pierwszym magazynierem jest to, że ten przenosi kulkę pod miejsce oznaczone innym kolorem. Niestety, nie posiadamy screenu z algorytmu, jednak mamy nakręcony filmik z działającym algorytmem: http://www.youtube.com/watch?v=frVm0FcZHDE

2.3 Złodziej

W algorytmie tym robot łapie kulkę, a następnie jedzie z nią do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego („Stać, policja!”). Oto wersja, którą próbowaliśmy zaimplementować: blok

2.4 Złodziej 2

Algorytm różni się od zwykłego złodzieja tylko tym, że po usłyszeniu sygnału dźwiękowego przyspiesza. Niestety, zbliżał się koniec zajęć, więc nie zdążyliśmy przetestować algorytmu, planowaliśmy podmienić zatrzymanie się robota na szybsze obroty silników odpowiedzialnych za poruszanie się robota.

3. Podsumowanie

Pomimo, że z braku czasu nie udało nam się zaimplementować wszystkich algorytmów, oceniamy laboratoria pozytywnie. Cała nasza trójka aktywnie uczestniczyła w zajęciach i każdy miał pomysły związane z algorytmami. Nie jesteśmy jeszcze bardzo oswojeni ze środowiskiem LEGO Mindstorms, jednak nie znajdujemy w nim nic, czego trudno byłoby się nauczyć - jest to kwestia praktyki i 'oswojenia' z poszczególnymi bloczkami.

4. Komentarze

Na laboratoriach były podane algorytmy, które umożliwiły nam zapoznanie się z dużą ilością bloczków. Często z początku błędnie interpretowaliśmy akcje związane z danymi elementami, stąd tzw/ „wyścig z czasem” przy tworzeniu algorytmów. Jednak po zapoznaniu się z poszczególnymi blokami i ich działaniem np. w instrukcji „switch” czy w pętli realizacja algorytmów stawała się prostsza.

pl/dydaktyka/jsi/2009/sprawozdania/jsi20091216-08a.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0