Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091209-08c [2009/12/15 11:24] jsi09 |
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091209-08c [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
Podczas laboratorium Henio przeszedł niewielką modyfikację dzięki której przekształcony został w wózek kamerowy. Modyfikacja ta miała na celu umieszczenie w nim telefonu z włączoną opcją kamery. Zmiany były na tyle niewielkie aby przed zakończeniem laboratorium można było łatwo doprowadzić Henia do stanu w jakim znajdował się przed rozpoczęciem pracy. Konstrukcję przedstawia poniższe zdjęcie. | Podczas laboratorium Henio przeszedł niewielką modyfikację dzięki której przekształcony został w wózek kamerowy. Modyfikacja ta miała na celu umieszczenie w nim telefonu z włączoną opcją kamery. Zmiany były na tyle niewielkie aby przed zakończeniem laboratorium można było łatwo doprowadzić Henia do stanu w jakim znajdował się przed rozpoczęciem pracy. Konstrukcję przedstawia poniższe zdjęcie. |
| |
| {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:iphone2.jpg|}} |
| |
===== 3. Programowanie robota ===== | ===== 3. Programowanie robota ===== |
[[http://www.youtube.com/watch?v=inpaG6eVYls]] | [[http://www.youtube.com/watch?v=inpaG6eVYls]] |
| |
===== 4. Podsumowanie ===== | ===== 4. Sugestie i przemyślenia ===== |
| |
| Przy pracy z Lego Midstorm czas płynie bardzo. Półtoragodzinny czas zajęć ogranicza realizację pomysłów. Między innymi podczas programowania robota tak, aby podążał za dźwiękiem pojawił się pomysł, że jeden robot mógłby emitować dźwięk, a drugi za nim podążać. Praca na zajęciach, dzięki sporej dowolności w wykonaniu ćwiczenia jest ciekawa i efektywna, jedynym mankamentem jest ograniczony czas. |
| |
| ===== 5. Podsumowanie ===== |
| |
Środowisko LEGO Mindstorm umożliwia bardzo przyjemną zabawę z programowaniem robotów. Nie nadaję się jednak do powierzenia mu odpowiedzialnych zadań ze względu na małą dokładność elementów pomiarowych oraz mało precyzyjne sterowanie. Przykładowo gdy ustawiono aby robot obrócił się o 90° gołym okiem można było zaobserwować iż czasami obracał się o kąt ostry a czasami o rozwarty. | Środowisko LEGO Mindstorm umożliwia bardzo przyjemną zabawę z programowaniem robotów. Nie nadaję się jednak do powierzenia mu odpowiedzialnych zadań ze względu na małą dokładność elementów pomiarowych oraz mało precyzyjne sterowanie. Przykładowo gdy ustawiono aby robot obrócił się o 90° gołym okiem można było zaobserwować iż czasami obracał się o kąt ostry a czasami o rozwarty. |
| |
===== 5. Spakowane programy ===== | ===== 6. Spakowane programy ===== |
| |
{{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:lab2.zip|}} | {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:lab2.zip|}} |
| |