Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091216-11c [2009/12/20 20:21]
jsi09
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091216-11c [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Sprawozdanie z laboratorium 3 ====== 
  
-Do zrobienia: 
-Wstawić zdjęcia 
-filmiki i opisy 
-poprawić tekst 
-===== - Wstęp ​ ===== 
- 
-Celem trzeciego, ostatniego laboratorium było zapoznanie się z bardziej zaawansowanymi funkcjami jakie oferuje środowisko dostarczone do zestawu LEGO Mindstorms. 
- 
-W ramach bliższego zapoznawania się z zestawem i jego możliwościami mieliśmy oprogramować jeden bądź więcej z proponowanych algorytmów. Po długiej i konstruktywnej dyskusji na temat tego, jaki algorytm powinniśmy wybrać, doszliśmy do porozumienia. Wybraliśmy drogę, która oferowała największą możliwość zapoznania się z funkcjami oferowanymi przez zestaw, czyli algorytm złodziej (w pewnych kręgach mówi się, że wpływ na decyzję mógł mieć kolega z Nowej Huty, jednak jest to oczywista nie prawda). 
- 
-===== - Algorytm ===== 
- 
-Na zajęciach stworzyliśmy tylko jeden algorytm. Nie było to spowodowane tym, że nie mieliśmy ochoty, bądź odpowiednich umiejętności do tego. Było wręcz przeciwnie (zwłaszcza w przypadku chęci). Po stworzeniu podstawowej wersji algorytmu stworzyliśmy dwie kolejne. W pełnej wersji jednak opisany został wyłącznie ostatni algorytm. Zawiera on bowiem funkcjonalność i możliwości poprzednich i nie było by konstruktywnym kilkukrotne powtarzanie tej samej informacji (było by za to bardzo nudne). 
- 
-==== - Wersja noob ==== 
-Pierwotna wersja algorytmu ukazywała mało profesjonalnego złodzieja. Po tym jak udało mu się pochwycić "​towar"​ odwracał się i zaczynał uciekać. Jednak jak tylko usłyszał, że goni go policja, zatrzymywał się. Prawdziwy i odważny złodziej tak nie postępuje, co dało nam podwaliny do kolejnej wersji. 
-==== - Wersja normal ==== 
-Druga wersja już odważniejszego złodzieja zakładała,​ że po przechwyceniu "​towaru"​ nasz robot odwracał się, a następnie powoli zaczynał się oddalać. Jak usłyszał za sobą krzyk policjanta, bądź jakiegoś uczciwego obywatela zaczynał uciekać szybciej. Dopiero przy drugim zawołaniu zatrzymywał się i czekał aż dosięgnie go ręka sprawiedliwości. 
-==== - Wersja ultimate ==== 
-Ostateczna wersja naszego programu powstała dzięki wiedzy i doświadczeniu kolegi z grupy, zamieszkującego część Krakowa popularnie zwaną Nową Hutą. Kwestia gdzie i w jaki sposób uzyskał wiedzę i doświadczenie nie została jednak w pełni wyjaśniona (i mamy nadzieje, że tak pozostanie). 
- 
-W celu zaimplementowania wszystkich opcji naszego algorytmu należało wykonać drobną modyfikację i przenieść czujnik odległości na tył robota. Po delikatnym tuningu nasz zrobotyzowany złodziej przedstawia się następująco:​ 
- 
-Tutaj będzie zdjęcie. 
- 
-Schemat postępowania naszego złodzieja można opisać w następujący sposób: 
-  * Złodziej porusza się do przodu, dopóki nie napotka odpowiedniej "​okazji",​ 
-  * Ponieważ każdą nadarzającą się okazję należy łapać, to samo robi nasz robot, 
-  * Żeby nie budzić podejrzeć odwraca się i powoli udaje w przeciwnym kierunku, 
-  * Od tego momentu jeśli tylko znajdzie się w bazie (czujnik światła reagujący na wysokie natężenie światła) kończy "​misję",​ 
-  * Jeżeli ktoś za nim krzyknie zaczyna uciekać. Ponieważ mamy do czynienia z doświadczonym złodziejem,​ nie wykorzystuje całego potencjału prędkości na samym początku, 
-  * Jeśli tylko zauważy, że ręka sprawiedliwości zaczyna go dosięgać, zaczyna przyspieszać,​ 
-  * Kiedy tylko poczuje gorący oddech na swoim karku, zatrzymuje się gwałtownie,​ żeby zdezorientować przeciwnika,​ rzuca "​towar"​ na ziemię i zaczyna uciekać najszybciej jak to możliwe, 
-  * Ponieważ prawdziwy złodziej nigdy nie daje za wygraną, nasz robot ucieka dopóki starczy mu sił (w bateriach), bądź dopóki nie znajdzie się w oświetlonym miejscu (oznacza to dom, bądź policyjną izbę przesłuchań z ostrymi światłami skierowanymi prosto w oczy). 
-===== - Podsumowanie ===== 
-Nie wiemy jak zakończyła się misja naszego robo-złodzieja,​ jednak pewną wskazówką mogą być zdjęcia jakie otrzymaliśmy od niego jakiś czas po sprawozdaniu. 
- 
-Tu będzie zdjęcie po fotoshopie. 
- 
-Laboratorium dostarczyło nam dużo zabawy związanej z wymyślaniem i wdrażaniem opracowanych rozwiązań. Ciekawym rozwinięciem dla danego algorytmu mogło by być dodanie współpracy pomiędzy dwoma robotami w celu efektywniejszego dostarczenia "​towaru"​ do bazy. 
- 
-===== - Spakowany program ===== 
pl/dydaktyka/jsi/2009/sprawozdania/jsi20091216-11c.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0