Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:miw:2009:miw09_hqed_audit_1:slideshow [2009/10/14 20:20] jsi08 |
pl:miw:2009:miw09_hqed_audit_1:slideshow [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
* Statyczne zbudowanie aplikacji | * Statyczne zbudowanie aplikacji |
* Testowanie aplikacji - stworzenie dwóch dużych modeli, a także testy na małych | * Testowanie aplikacji - stworzenie dwóch dużych modeli, a także testy na małych |
| |
| |
===== Audyt kodu ===== | ===== Audyt kodu ===== |
| |
Analiza ostrzeżeń kompilacji: | Analiza ostrzeżeń kompilacji: |
| |
* nieużywany parametr - najwięcej ostrzeżeń | * Nieużywany parametr - najwięcej ostrzeżeń |
* niebezpieczna konwersja | * Niebezpieczna konwersja |
* niezainicjowana zmienna | * Niezainicjowana zmienna |
* Błędne nawiasowanie - wykrycie błędów logicznych | * Błędne nawiasowanie - wykrycie błędów logicznych |
* Brak klamr - wykrycie błędów logicznych | * Brak klamr - wykrycie błędów logicznych |
| |
Po skompilowaniu Qt4 statycznie (w wersjach: 4.2.3, 4.3.0, 4.5.2), i statycznie programu (rozmiar wzrósł do 5.9 MB z 3.8 MB), a następnie po jego uruchomieniu otrzymałem w konsoli błąd: 'segmetion fault'. | Po skompilowaniu Qt4 statycznie (w wersjach: 4.2.3, 4.3.0, 4.5.2), i statycznie programu (rozmiar wzrósł do 5.9 MB z 3.8 MB), a następnie po jego uruchomieniu otrzymałem w konsoli błąd: 'segmetion fault'. |
| |
| |
===== Testy ===== | ===== Testy ===== |
| |
| |
Wykonane modele: | Wykonane modele: |
* Thermostat - ustalenie wartości zadanej dla klimatyzacji w zależności od miesiąca i godziny | * Thermostat - ustalenie wartości zadanej dla klimatyzacji w zależności od miesiąca, dnia i godziny |
* ATM - bankomat | * ATM - bankomat |
| |
| |
===== Thermostat ===== | ===== Thermostat ===== |
| |
Zbudowany na podstawie już dobrze opisanego sytemu:[[hekate:hekate_case_thermostat]], zmieniłem miesiące aby odpowiadały porom roku na półkuli północnej. | Zbudowany na podstawie już dobrze opisanego sytemu: [[hekate:hekate_case_thermostat]], zmieniłem miesiące aby odpowiadały porom roku na półkuli północnej. |
| |
Wykonanie w HQEd (plik '.hml' do ściągnięcia): | Wykonanie w HQEd (plik '.hml' do ściągnięcia): |
| |
{{:pl:miw:2009:miw09_hqed_audit_1:thermostat.png}} | {{:pl:miw:2009:miw09_hqed_audit_1:thermostat.png}} |
| |
| |
===== ATM ===== | ===== ATM ===== |
| |
Zbudowałem model bankomatu zarówno na podstawie już stworzonego modelu (dostępnego w aplikacji) jak i na podstawie własnych pomysłów. Jako dane wejściowe przyjąłem: pin wprowadzony przez użytkownika, prawidłowy pin z bazy danych, deklarowaną kwotę do wypłacenia, dostępne środki na koncie jak i w bankomacie. Na podstawie tych danych daje jedną z odpowiedzi: wypłacenie kwoty, nieprawidłowy pin, brak środków na koncie, brak środków w bankomacie. | Zbudowałem model bankomatu zarówno na podstawie już stworzonego modelu (dostępnego w aplikacji) jak i na podstawie własnych pomysłów. Jako dane wejściowe przyjąłem: pin wprowadzony przez użytkownika, prawidłowy pin z bazy danych, deklarowaną kwotę do wypłacenia, dostępne środki na koncie oraz w bankomacie. Na podstawie tych danych program daje jedną z odpowiedzi: wypłacenie kwoty, nieprawidłowy pin, brak środków na koncie, brak środków w bankomacie. |
| |
Wykonanie w HQEd (plik '.hml' do ściągnięcia): | Wykonanie w HQEd (plik '.hml' do ściągnięcia): |
| |
{{:pl:miw:2009:miw09_hqed_audit_1:atm.png}} | {{:pl:miw:2009:miw09_hqed_audit_1:atm.png}} |
| |
| |
| |
===== Ważniejsze Uwagi do programu ===== | ===== Ważniejsze Uwagi do programu ===== |
| |
* Mało ergonomiczny interfejs – trzeba wykonać dużą ilość kliknięć aby cokolwiek wykonać | * Mało ergonomiczny interfejs – trzeba wykonać dużą ilość kliknięć aby cokolwiek wykonać |
* Program czasem kończy wyjątkiem (np. zbyt skomplikowane wyrażenie, zbyt duża ilość wierszy w tabeli) | * Program czasem kończy wyjątkiem (np. zbyt skomplikowane wyrażenie, zbyt duża ilość wierszy w tabeli) |
* Potrzeba ponownego wczytania modelu, dla niektórych zmian | * Potrzeba ponownego wczytania modelu dla niektórych zmian |
| |
Program jest cały czas w trakcie tworzenia, więc tego typu uwagi często dotyczą rzeczy, których jeszcze nie zrobiono niż błędów. | Program jest cały czas w trakcie tworzenia, więc tego typu uwagi często dotyczą rzeczy, których jeszcze nie zrobiono, a nie błędów. |
| |
| |