Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
|
|
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100505-09c [2010/05/11 23:34] piw10 |
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100505-09c [2019/06/27 15:50] |
====== Sprawozdanie z laboratorium nr 1 ====== | |
* Robot: Ewka **** | |
* Data wykonania: **05.05.2010 godz. 9:30** | |
* Autorzy: **Tomasz Krużel, Mateusz Stawowiak, Janusz Lisiecki** | |
| |
---- | |
| |
===== Początek pracy ===== | |
Swoje pierwsze spotkanie z Lego Mindstorms rozpoczęliśmy od zapoznania się z dokumentacją. Następnie zaczynając pracę z zestawem **Ewka** sprawdziliśmy kompletność zestawu i podłączyliśmy wszystkie sensory oraz motory do urządzenia sterującego Brick. Ich działanie sprawdziliśmy przy pomocy testowych programów "Try me". Wszystkie przetestowane przez nas elementy działały poprawnie. Nawiązaliśmy także połączenie z komputerem za pomocą USB jak i Bluetooth. | |
| |
===== Budowa robota ===== | |
Zgodnie z instrukcją zamieszczoną w //Quickstart// zbudowaliśmy robota. Wybranym przez nas sensorem był **czujnik dotyku** oraz **mikrofon**. | |
| |
| |
Ewka od frontu: | |
| |
{{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab1_0930_ewka_front.jpg|}} | |
| |
| |
Ewka i jej wszystkie kable oraz kawałek środowiska programistycznego na monitorze: | |
| |
{{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab1_0930_ewka_zgory.jpg|}} | |
| |
===== Programowanie robota ===== | |
| |
| |
Z użyciem środowiska graficznego stworzyliśmy proste programy, który implementowały ruch robota wyzwalany poprzez naciśnięcie czujnika dotyku bądź reagujące na głos.{{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:ppp_ewka_lab_1_4.jpg|}} | |