Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100512-09d [2010/05/17 20:13]
piw10
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100512-09d [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Sprawozdanie 2 ====== 
- 
- 
-**Robot:** Agatka\\ ​ 
-**Data wykonania:​** 12.05.2010 godz. 9:​30\\ ​ 
-**Autorzy:​** Martyka Łukasz, Stereńczak Agata, Szczurek Joanna\\ 
- 
-===== Budowa robota ===== 
- 
-Po przyjściu na zajęcia otrzymaliśmy już zmontowanego robota. Jedyne co dobudowaliśmy to ramię do czujnika ultradźwięków. 
- 
-===== Konfiguracja środowiska PLNXT ===== 
- 
-Postępując zgodnie z instrukcją do laboratorium w pliku plnxt.pl odkomentowaliśmy linię 
-<​code>​ :- use_module(lib/​nxt_actions_serial).</​code>​ 
- 
-a następnie w poniższej linii wstawilismy nr naszego robota - 5. Ten sam numer wstawiliśmy w trzech analogicznych liniach. 
-<​code>​nxt_goal_definition(my_robot,'/​dev/​rfcomm5',​bt,​off,​on_demand,​17.5,​11,'​C','​B','​A',​false,'​S1','​S2','​S3','​S4'​).</​code>​ 
- 
-===== Testowanie połączenia ===== 
-Aby dokonać połączenia z robotem w powłoce SWIPL wpisaliśmy poniższy kod: 
-<​code>​$ pl 
-?- [plnxt]. 
-?- nxt_open.</​code>​ 
- 
-Połączenie poprzez Bluetooth sprawiło nam wiele problemów. W sytuacji gdy Brick przechodził w stan uśpienia następowało przerwanie połączenia,​ którego ponowne nawiązanie wymagało usuwania ustawień z komputera. Zabiegi te musiały być często powtarzane i nie zawsze przynosiły pożądany skutek.\\ Odkrytym przez nas sposobem, który umożliwiał skuteczne połączenie było usunięcie połączeń z komputera a następnie nawiązanie połączenia od strony Brick-a. 
- 
-===== Praca w powłoce SWIPL ===== 
-Pracę rozpoczęliśmy od przetestowanie komend podanych w treści laboratorium. ​ 
- 
-===== Zadanie 1 ===== 
-Robot porusza się dowolnie wewnątrz obszaru ograniczonego czarną linią (można wykorzystać planszę testową). Nie może poza niego wyjechać! Gdy najedzie na czarną linię, powinien zawrócić – niekoniecznie o 180 stopni, żeby było ciekawiej.\\ 
- 
-Kod programu: 
-<​code>:​- consult('​plnxt.pl'​). 
-  
-start :- 
- nxt_open, 
- nxt_light_LED(activate,​ force), 
- trigger_create(_,​check_light,​change_angle),​ 
- nxt_go(300). 
-  
-change_angle :- 
- Angle is 100 + random(60), ​ 
- nxt_rotate(360,​ Angle, force), start. 
- 
-check_light :- 
- nxt_light(Light,​force),​ 
- Light < 44. 
- 
-:- start. </​code>​ 
- 
-Działanie naszego robota prezentuje nakręcony przez nas filmik: 
-[[http://​www.youtube.com/​watch?​v=iu3KdBIg-Pk|zadanie 1 na robocie Ewka]]\\ 
-===== Zadanie 2 ===== 
-Robot podąża wzdłuż czarnej linii (można wykorzystać planszę testową). Nie może jej zgubić! Gdy napotka przeszkodę,​ powinien się zatrzymać i poinformować o problemie sygnałem dźwiękowym. Po usunięciu przeszkody robot powinien kontynuować jazdę. \\ 
- 
-Kod: 
-<​code>:​- consult('​plnxt.pl'​). 
-  
-start :- 
- nxt_open, 
- nxt_light_LED(activate,​ force), 
- trigger_create(_,​check_light,​change_angle),​ 
- nxt_go(400). 
-  
-change_angle :- 
- Angle is 3,  
- nxt_rotate(140,​ Angle, force), start. 
- 
-check_light :- 
- nxt_light(Light,​force),​ 
- Light > 44. 
- 
-:- start. 
- </​code>​ 
- 
- 
-===== Wnioski ===== 
-Uważamy, że praca w powłoce PLNXT była dużo bardziej przyjazna, niż praca w graficznym oprogramowaniu LEGO.\\ Plusem był również fakt, iż komendy można testować na robocie wpisując od razu z konsoli, bez konieczności przesyłania pliku do Brick-a.\\ 
  
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100512-09d.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0