Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100519-09b [2010/05/25 22:44]
piw10 utworzono
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100519-09b [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Sprawozdanie z laboratorium nr 2 ====== 
-  * Robot: **Ewka** 
-  * Data wykonania: **19.05.2010 godz. 9:30** 
-  * Autorzy: **Jakub Gorzała, Oskar Jankiewicz, Łukasz Kowalski** 
  
----- 
-===== Budowa robota ===== 
-Udostępniony został nam w pełni rozbudowany robot Ewka, uzbrojony we wszystkie dostępne sensory - TriBot. 
- 
-===== Konfiguracja środowiska pracy ===== 
- 
- 
- 
-===== Implementacja algorytmów ===== 
-Jako, że nie udało nam się porozumieć z robotem trudno udokumentować nasze dokonania programistyczne... Sama propozycja implementacji algorytmu jest łudząco podobna do tej z przykładu nr 2 zaprezentowanego na stronie laboratorium:​ 
-<​code>​ 
-:- consult('​sciezka_do_plnxt.pl'​). 
-  
-start :- 
- nxt_open, 
- trigger_create(_,​check_color,​[get_angle(Angle),​nxt_rotate(250,​Angle,​force)]),​ 
- nxt_go(250). 
- 
-get_angle(Angle) :- 
-        Angle is 120 + random(120). 
- 
-check_color :- 
- nxt_light(Value,​ force), 
- Value < X. // gdzie X jest arbitralnie dobranym progiem dla potraktowania koloru jako czarny - wartość bliska 0. 
-</​code>​ 
-Implementacji drugiego algorytmu nie podejmowaliśmy się bez możliwości wypróbowania. 
-===== Spostrzeżenia i wnioski ===== 
-Implementacja funkcjonalności robota za pomocą api PLNXT wydaje się dalece bardziej interesująca,​ niż korzystanie z graficznego edytora LEGO. Przede wszystkim jest to narzędzie, które pozwala wreszcie poczuć kontrolę nad robotem i wykorzystać mechanizm dedukcyjny prologu w celu nadania maszynie inteligencji. Samo laboratorium stanowiło próbę praktycznego wykorzystania umiejętności programowania w logice. 
- 
-===== Uwagi odnośnie PLNXT ===== 
-Uważamy, że projekt podąża w odpowiednim kierunku. Dość dobra dokumentacja,​ intuicyjność nazw funkcji i łatwość ich wykorzystania sprawiają, że w środowisku pracuję się łątwo i przyjemnie, o ile w ogóle jesteśmy upoważnieni by wystawiać takie opinie, nie mając okazji przetestowania efektów naszej pracy w praktyce ;-) 
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100519-09b.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0