Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100519-15a [2010/05/25 01:25] piw10 |
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100519-15a [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
| |
Z uwagi na problemy w poprzednim laboratorium (nie udało nam się poprawnie połączyć z robotem) postanowiliśmy zacząć od wcześniejszych instrukcji. | Z uwagi na problemy w poprzednim laboratorium (nie udało nam się poprawnie połączyć z robotem) postanowiliśmy zacząć od wcześniejszych instrukcji. |
| |
Najprawdopodobniej problem leżał po naszej stronie - nie wpisywaliśmy polecenia: //./bin/plnxt_stty <nazwa_robota>//. | Najprawdopodobniej problem leżał po naszej stronie - nie wpisywaliśmy polecenia: //./bin/plnxt_stty <nazwa_robota>//. |
| |
Dodatkowo w laboratorium rozwiązano problem połączenia do robotów o numerze 11 (taki ma Kajtek) | Dodatkowo w laboratorium rozwiązano problem połączenia do robotów o numerze 11 (taki ma Kajtek) |
| |
Pierwszym naszym sukcesem było zwrócenie wartości naładowania baterii :) | Pierwszym naszym sukcesem było zwrócenie wartości naładowania baterii :) |
Następnie przeprowadziliśmy serie testów jak w laboratorium zapoznanie z PLNXT: | Następnie przeprowadziliśmy serie testów jak w laboratorium zapoznanie z PLNXT: |
| |
//nxt_touch(Value)// | //nxt_touch(Value)// |
zwrócił 0 dla nie braku kontaktu, 1 dla kontaktu | zwrócił 0 dla nie braku kontaktu, 1 dla kontaktu |
| |
//nxt_sound(Value)// | //nxt_sound(Value)// |
dla otoczenia wartość były 2,6 | dla otoczenia wartość były 2,6 |
dla mówiącej Pauliny 12 | dla mówiącej Pauliny 12 |
dla bliskiego klaskania 47,72 | dla bliskiego klaskania 47,72 |
| |
//nxt_light(Value)// | //nxt_light(Value)// |
dla światła w pracowni wynik wynosił 56 | dla światła w pracowni wynik wynosił 56 |
Po tym wstępie przeszliśmy do programu z przykładu, który zakończył się z powodzeniem. | Po tym wstępie przeszliśmy do programu z przykładu, który zakończył się z powodzeniem. |
Naszym dalszym krokiem była przebudowa robota na potrzeby poruszania się po okręgu. | Naszym dalszym krokiem była przebudowa robota na potrzeby poruszania się po okręgu. |
| |
Na planszy prezentował się następująco: | Na planszy prezentował się następująco: |
| |