Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-09c [2010/06/01 20:41] piw10 |
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-09c [2010/06/02 09:13] ikaf automatyzacja linkowania |
===== Implementacja algorytmu 'Więzień' ===== | ===== Implementacja algorytmu 'Więzień' ===== |
| |
Celem laboratorium było zaimplementowanie trzech algorytmów. Z powodu problemów z wartościami odczytywanymi z czujnika światła udało nam się zaimplementować tylko jeden. W kodzie źródłowym zamieściliśmy odpowiednie źródło programu (FIXMEnazwa.pl), poniższy filmik prezentuje tak zaprogramowanego robota. | Celem laboratorium było zaimplementowanie trzech algorytmów. Z powodu problemów z wartościami odczytywanymi z czujnika światła udało nam się zaimplementować tylko jeden. Pracę rozpoczęliśmy od zamontowania czujnika światła. Następnie przeliśmy do pisania kodu czego wynikiem jest ten plik: {{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak-wiezien.pl|}}. Poniższy filmik prezentuje tak zaprogramowanego robota. Niestety Agatka nie jest w stanie odróżnić koloru czerwonego (klucz do wyjścia z więzienia), jednak porusza się ona w obszarze ograniczonym czarną linią co udało się zrealizować i nagrać tylko naszej grupie. Poniżej robot na spacerniaku: |
| |
[[http://www.youtube.com/watch?v=pbVYmtb5aH8|Filmik (youtube) - implementacja algorytmu 'Więzień']] | [[http://www.youtube.com/watch?v=bD-BfEMjNT0|Filmik (youtube) - implementacja algorytmu 'Więzień']] |
| |
| |
| |
Nowe problemy i spostrzeżenia: | Nowe problemy i spostrzeżenia: |
* Podczas tych zajęć bardzo dużo problemów sprawiał nam poprawny odczyt z czujnika światła, który był bardzo "kapryśny". Czujnik miał tendencję do pokazywania różnych odczytów. Odróżnienie koloru białego od czerwonego, co było wymogiem zadania, wydaje się niemal niemożliwe w warunkach w których pracowaliśmy. | * Podczas tych zajęć bardzo dużo problemów sprawiał nam poprawny odczyt z czujnika światła, który był bardzo "kapryśny". Czujnik miał tendencję do pokazywania różnych odczytów. Było to spowodowane słabym oświetleniem w sali, a także małą ilością dogodnego miejsca do położenia planszy. Cień rzucany przez biurka i inne przedmioty powodował że ten sam biały kolor był różnie odczytywany, czasem różnica wynosiła nawet 5 jednostek. Odróżnienie koloru białego od czerwonego, co było wymogiem zadania, wydaje się niemal niemożliwe w warunkach w których pracowaliśmy. |
* W wymaganiach oddawania sprawozdań widnieje punkt mówiący o tym, że na stronie robota należy podlinkować sprawozdanie, może warto byłoby się zastanowić nad automatyzacją tego procesu. Co troszeczkę odciążyłoby studentów i zapewniło, że wszystkie sprawozdania będą podlinkowane. Na chwilę obecną znaczna część sprawozdań nie jest podlinkowana na stronach robotów. | * W wymaganiach oddawania sprawozdań widnieje punkt mówiący o tym, że na stronie robota należy podlinkować sprawozdanie, może warto byłoby się zastanowić nad automatyzacją tego procesu. Co troszeczkę odciążyłoby studentów i zapewniło, że wszystkie sprawozdania będą podlinkowane. Na chwilę obecną znaczna część sprawozdań nie jest podlinkowana na stronach robotów. |
| * //Świetny pomysł! Rozumiem, że na następne zajęcia przygotują Państwo odpowiedni skrypt realizujący automatyczne podlinkowywanie ! :-)// --- //[[wtf@agh.edu.pl|Weronika T. Furmańska]] 2010/06/02 09:11// |
\\ | \\ |
| |
| |
===== Kody źródłowe ===== | ===== Kody źródłowe ===== |
FIXME | |
| |
{{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak.zip|}} | {{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak-wiezien.pl|}} |