Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-09c [2010/06/01 22:21]
piw10
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-09c [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Sprawozdanie z laboratorium nr 4 ====== 
-  * Robot: Agatka **** 
-  * Data wykonania: **26.05.2010 godz. 9:30** 
-  * Autorzy: **Tomasz Krużel, Mateusz Stawowiak, Janusz Lisiecki** 
  
----- 
- 
- 
-===== Konfiguracja stanowiska do pracy z NXT ===== 
- 
-Szczęśliwym trafem do pracy znów została nam przeznaczona Agatka. Niestety mieliśmy trochę problemów z poprawnym połączeniem przez Bluetooth. Po kilku minutach udało nam się to osiągnąć. 
- 
- 
-===== Implementacja algorytmu '​Więzień'​ ===== 
- 
-Celem laboratorium było zaimplementowanie trzech algorytmów. Z powodu problemów z wartościami odczytywanymi z czujnika światła udało nam się zaimplementować tylko jeden. Pracę rozpoczęliśmy od zamontowania czujnika światła. Następnie przeliśmy do pisania kodu czego wynikiem jest ten plik: {{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak-wiezien.pl|}}. Poniższy filmik prezentuje tak zaprogramowanego robota. Niestety Agatka nie jest w stanie odróżnić koloru czerwonego (klucz do wyjścia z więzienia),​ jednak porusza się ona w obszarze ograniczonym czarną linią co udało się zrealizować i nagrać tylko naszej grupie. Poniżej robot na spacerniaku:​ 
- 
-[[http://​www.youtube.com/​watch?​v=bD-BfEMjNT0|Filmik (youtube) - implementacja algorytmu '​Więzień'​]] 
- 
- 
-===== Spostrzeżenia,​ napotkane problemy, wnioski ===== 
- 
-Nowe problemy i spostrzeżenia:​ 
-  * Podczas tych zajęć bardzo dużo problemów sprawiał nam poprawny odczyt z czujnika światła, który był bardzo "​kapryśny"​. Czujnik miał tendencję do pokazywania różnych odczytów. Było to spowodowane słabym oświetleniem w sali, a także małą ilością miejsca. Cień rzucany przez biurka i inne przedmioty powodował że ten sam biały kolor był różnie odczytywany,​ czasem różnica wynosiła nawet 5 jednostek. Odróżnienie koloru białego od czerwonego, co było wymogiem zadania, wydaje się niemal niemożliwe w warunkach w których pracowaliśmy. 
-  * W wymaganiach oddawania sprawozdań widnieje punkt mówiący o tym, że na stronie robota należy podlinkować sprawozdanie,​ może warto byłoby się zastanowić nad automatyzacją tego procesu. Co troszeczkę odciążyłoby studentów i zapewniło, że wszystkie sprawozdania będą podlinkowane. Na chwilę obecną znaczna część sprawozdań nie jest podlinkowana na stronach robotów. ​ 
- 
-\\ 
- 
-Podobnie jak na poprzednich zajęciach napotkaliśmy następujące problemy: 
-  * Częste wykonanie poprawnego polecenia powodowało zawieszenie się środowiska. W takiej sytuacji musieliśmy ubić proces prologa i zaczynać od początku. 
-  * Podczas laboratorium robot kilka razy samoczynnie się wyłączył. Początkowo myśleliśmy że problemem są słabe akumulatory,​ jednak wyświetlacz robota pokazywał maksymalny ich poziom. 
-  * Występowały problemy z połączeniem bezprzewodowym. Konfiguracja połączenia była poprawna, bluetooth w robocie był włączony, a mimo to Agatka nie reagowała na wydawane polecenia. W tej sytuacji pomagało wyłączenie i ponowne włączenie robota. 
- 
-===== Kody źródłowe ===== 
- 
-{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak-wiezien.pl|}} 
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100526-09c.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0