Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-09c [2010/06/01 20:41]
piw10
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-09c [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 14: Linia 14:
 ===== Implementacja algorytmu '​Więzień'​ ===== ===== Implementacja algorytmu '​Więzień'​ =====
  
-Celem laboratorium było zaimplementowanie trzech algorytmów. Z powodu problemów z wartościami odczytywanymi z czujnika światła udało nam się zaimplementować tylko jeden. ​W kodzie źródłowym zamieściliśmy odpowiednie źródło programu (FIXMEnazwa.pl), poniższy filmik prezentuje tak zaprogramowanego robota.+Celem laboratorium było zaimplementowanie trzech algorytmów. Z powodu problemów z wartościami odczytywanymi z czujnika światła udało nam się zaimplementować tylko jeden. ​Pracę rozpoczęliśmy od zamontowania czujnika światłaNastępnie przeliśmy do pisania kodu czego wynikiem jest ten plik: {{:pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak-wiezien.pl|}}. Poniższy filmik prezentuje tak zaprogramowanego robota. ​Niestety Agatka nie jest w stanie odróżnić koloru czerwonego (klucz do wyjścia z więzienia),​ jednak porusza się ona w obszarze ograniczonym czarną linią co udało się zrealizować i nagrać tylko naszej grupie. Poniżej robot na spacerniaku:​
  
-[[http://​www.youtube.com/​watch?​v=pbVYmtb5aH8|Filmik (youtube) - implementacja algorytmu '​Więzień'​]]+[[http://​www.youtube.com/​watch?​v=bD-BfEMjNT0|Filmik (youtube) - implementacja algorytmu '​Więzień'​]]
  
  
Linia 22: Linia 22:
  
 Nowe problemy i spostrzeżenia:​ Nowe problemy i spostrzeżenia:​
-  * Podczas tych zajęć bardzo dużo problemów sprawiał nam poprawny odczyt z czujnika światła, który był bardzo "​kapryśny"​. Czujnik miał tendencję do pokazywania różnych odczytów. Odróżnienie koloru białego od czerwonego, co było wymogiem zadania, wydaje się niemal niemożliwe w warunkach w których pracowaliśmy.+  * Podczas tych zajęć bardzo dużo problemów sprawiał nam poprawny odczyt z czujnika światła, który był bardzo "​kapryśny"​. Czujnik miał tendencję do pokazywania różnych odczytów. Było to spowodowane słabym oświetleniem w sali, a także małą ilością dogodnego miejsca do położenia planszy. Cień rzucany przez biurka i inne przedmioty powodował że ten sam biały kolor był różnie odczytywany,​ czasem różnica wynosiła nawet 5 jednostek. Odróżnienie koloru białego od czerwonego, co było wymogiem zadania, wydaje się niemal niemożliwe w warunkach w których pracowaliśmy.
   * W wymaganiach oddawania sprawozdań widnieje punkt mówiący o tym, że na stronie robota należy podlinkować sprawozdanie,​ może warto byłoby się zastanowić nad automatyzacją tego procesu. Co troszeczkę odciążyłoby studentów i zapewniło, że wszystkie sprawozdania będą podlinkowane. Na chwilę obecną znaczna część sprawozdań nie jest podlinkowana na stronach robotów. ​   * W wymaganiach oddawania sprawozdań widnieje punkt mówiący o tym, że na stronie robota należy podlinkować sprawozdanie,​ może warto byłoby się zastanowić nad automatyzacją tego procesu. Co troszeczkę odciążyłoby studentów i zapewniło, że wszystkie sprawozdania będą podlinkowane. Na chwilę obecną znaczna część sprawozdań nie jest podlinkowana na stronach robotów. ​
 +    * //Świetny pomysł! Rozumiem, że na następne zajęcia przygotują Państwo odpowiedni skrypt realizujący automatyczne podlinkowywanie ! :-)//  --- //​[[wtf@agh.edu.pl|Weronika T. Furmańska]] 2010/06/02 09:11//
 \\ \\
  
Linia 33: Linia 33:
  
 ===== Kody źródłowe ===== ===== Kody źródłowe =====
-FIXME 
  
-{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak.zip|}}+{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_0930_kruzel_lisiecki_stawowiak-wiezien.pl|}}
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100526-09c.1275417686.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:54 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0