Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-17d [2010/05/30 18:58]
piw10
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100526-17d [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 57: Linia 57:
 ====== Spostrzeżenia,​ podsumowanie ====== ====== Spostrzeżenia,​ podsumowanie ======
  
-Głównym problemem, jaki napotkaliśmy pisząc program, była niemożność kalibracji sensora światła. Próbowaliśmy przeróżnych konfiguracji:​ ustawialiśmy stanowisko na stole, na podłodze, regulowaliśmy odległość czujnika światła od podłoża, korzystaliśmy z wbudowanego oświetlenia,​ jednakże zabiegi te nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Mieliśmy rozróżnić kolor czerwony i czarny, jednak wartości wskazywane przez sensor często były dla obu jednakowe lub bardzo zbliżone. Możliwe, że stan rzeczy odpowiedzialna była czerwona dioda doświetlająca podłoże. W związku z tym w miejscu, gdzie namalowany jest czerwony kwadrat położyliśmy kartę płatniczą barwy niebieskiej. Odnotowaliśmy zdecydowaną poprawę w rozróżnianiu kolorów.+Głównym problemem, jaki napotkaliśmy pisząc program, była niemożność kalibracji sensora światła. Próbowaliśmy przeróżnych konfiguracji:​ ustawialiśmy stanowisko na stole, na podłodze, regulowaliśmy odległość czujnika światła od podłoża, korzystaliśmy z wbudowanego oświetlenia,​ jednakże zabiegi te nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Mieliśmy rozróżnić kolor czerwony i czarny, jednak wartości wskazywane przez sensor często były dla obu jednakowe lub bardzo zbliżone. Możliwe, że za stan rzeczy odpowiedzialna była czerwona dioda doświetlająca podłoże. W związku z tym w miejscu, gdzie namalowany jest czerwony kwadratpołożyliśmy kartę płatniczą barwy niebieskiej. Odnotowaliśmy zdecydowaną poprawę w rozróżnianiu kolorów.
  
 {{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_2.jpg|}} {{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_2.jpg|}}
  
 +Problemy sprawiała również czarna otoczka czerwonego pola, jednak zniwelowaliśmy to wyżej opisaną metodą.
  
 +Istotnym utrudnieniem w pracy z robotem była komunikacja //​Brick'​a//​ z komputerem PC poprzez Bluetooth. Parokrotnie mieliśmy problem ze sparowaniem urządzeń, a otrzymywane komunikaty były sprzeczne z aktualnym stanem:
  
 +{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab4_3.jpg|}}
 +
 +Po poprawnie przeprowadzonej operacji łączenia, dostawaliśmy komunikaty o błędach, które wprowadzały zamieszanie i były sprawcą naszej dezorientacji. Kolejny raz predykaty nxt_open i stop powodowały zawieszanie środowiska,​ co skutkowało koniecznością jego restartu i ponownego inicjowania,​ generując niepotrzebne opóźnienia w realizacji zadań laboratorium.
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100526-17d.1275238725.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:54 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0