Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100602-09e [2010/06/06 21:36] piw10 |
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100602-09e [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
| |
alg1 :- | alg1 :- |
| nxt_ultrasonic(Value), |
| Value < 21, |
nxt_rotate(200, 10), | nxt_rotate(200, 10), |
nxt_ultrasonic(Value,force),write(Value),nl, | |
Value < 21, | |
%trigger_create(_,check_distance,[nxt_go_cm(200, 30),nxt_go_cm(-200, 30)]), | |
alg1. | alg1. |
| |
alg1 :- | alg1 :- |
alg1 :- | nxt_ultrasonic(Value), |
nxt_rotate(200, 10), | |
nxt_ultrasonic(Value,force),write(Value),nl, | |
Value > 21, | Value > 21, |
%trigger_create(_,check_distance,[nxt_go_cm(200, 30),nxt_go_cm(-200, 30)]), | nxt_go_cm(200, 30), |
alg1. | nxt_go_cm(-200, 30), |
| alg1. |
| |
check_distance :- | |
nxt_ultrasonic(Value,force),write(Value),nl, | |
Value < 21. | |
| |
stop :- | stop :- |
nxt_rotate(200, 360), | nxt_rotate(200, 360), |
trigger_create(_,check_distance,[nxt_go_cm(200, 30),nxt_go_cm(-200, 30)]), | trigger_create(_,check_distance,[nxt_go_cm(200, 30),nxt_go_cm(-200, 30)]), |
alg. | alg1. |
| |
check_distance :- | check_distance :- |
| |
=== Wnioski === | === Wnioski === |
* problemy konstrukcyjne | * problemy konstrukcyjne - dawno nie trenowane umiejętności konstrukcyjne w połączeniu z szeregiem nowych części w LEGO Mind Storms dało się we znaki tym, że nasz spychacz, z prawidłowo umieszczonym czujnikiem odległości (wraz z regulacją kąta) budowaliśmy jakieś 40 minut, trzeba ćwiczyć w domu! |
* dziwne działanie wątków | * działanie wątków - teraz już wiemy, że trigger tworzy nowy wątek w którym (jeżeli jest wykorzystany predykat force) cały czas jest sprawdzany trigger |
| |
| |
===== Uwagi dotyczące funkcjonalności PLNXT ==== | ===== Uwagi dotyczące funkcjonalności PLNXT ==== |
| * błąd arytmetyczny - dzielenie przez 0 - z niewiadomych powodów kod programu nr 2, po pierwszych kilku odczytach z sensora odległości zawieszał całą powłokę pl, zwracając błąd dzielenia przez 0. Do końca laboratorium nie udało się nam dojść dlaczego tak się dzieje. |
| |
| |