Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17b [2010/06/13 23:52]
piw10
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17b [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 8: Linia 8:
  
 {{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab_6_ttt.jpg|}} {{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab_6_ttt.jpg|}}
 +
 +===== Kod programu: =====
  
 <code prolog> <code prolog>
 +%consult('/​plnxt/'​).
 +
 + 
 + start :-   
 +    nxt_light_LED(activate),​
 +    trigger_create(_,​check_color_black,​skret),​
 +    trigger_create(_,​check_sign_from_homie,​uciekej_chopie),​
 +    trigger_create(_,​check_color_red,​uciekej_chopie),​
 +    trigger_create(_,​check_czolowe,​skret),​
 +    nxt_go(150).
 +
 + 
 +check_color_black :-
 +    nxt_light(Light2,​force),​
 +    Light2 < 43.
 +
 + 
 +check_color_red :-
 +    nxt_light(Light,​force),​
 +    Light > 45,
 +    Light < 50.
 +
 + 
 +check_sign_from_homie :-
 +    nxt_sound(Valie,​force),​
 +    Value > 500,
 +    Value < 1000.
 +
 +check_czolowe :-
 +    nxt_ultrasonic(Value,​force),​
 +    Value < 15.
 +
 +skret :-
 +    nxt_stop, ​  
 +    Angle is 90 + random(90),
 +        nxt_rotate(200,​Angle),​
 +        start.
 +
 + 
 +uciekej_chopie :-
 +    nxt_stop,
 +    trigger_create(_,​check_color_black,​woohoo),​
 +    nxt_play_tone(666,​2000),​
 +    nxt_go_cm(300,​100).
 +
 + 
 +woohoo :-
 +    trigger_killall,​
 +    nxt_stop,
 +    nxt_play_tone(1666,​2000),​
 +    nxt_go_cm(200,​30).
 +
 +
 </​code>​ </​code>​
  
-załączone pliki:+załączone pliki: ​{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​lab6_tobola_trzcinski_tyranowski.zip|}}
  
 ====== Podsumowanie ====== ====== Podsumowanie ======
  
-Pracę z robotem utrudniały (jak się pod koniec zajęć okazało) akumulatorki,​ które były za słabe.+Program miał za zadanie komunikowanie się z drugim robotem za pomocą dźwięku, jednak podobnie jak u reszty grup, tak i u nas nastąpiły komplikacje. Zamiast czerwonego pola, używaliśmy niebieskiej karty, analogicznie do poprzednich zajęć - miało to na celu ułatwienie kalibracji czujnika światła.  ​Pracę z robotem utrudniały (jak się pod koniec zajęć okazało) akumulatorki,​ które były za słabo naładowane.
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100609-17b.1276465963.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:54 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0