Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17b [2010/06/13 23:52] piw10 |
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17b [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
| |
{{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab_6_ttt.jpg|}} | {{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab_6_ttt.jpg|}} |
| |
| ===== Kod programu: ===== |
| |
<code prolog> | <code prolog> |
| %consult('/plnxt/'). |
| |
| |
| start :- |
| nxt_light_LED(activate), |
| trigger_create(_,check_color_black,skret), |
| trigger_create(_,check_sign_from_homie,uciekej_chopie), |
| trigger_create(_,check_color_red,uciekej_chopie), |
| trigger_create(_,check_czolowe,skret), |
| nxt_go(150). |
| |
| |
| check_color_black :- |
| nxt_light(Light2,force), |
| Light2 < 43. |
| |
| |
| check_color_red :- |
| nxt_light(Light,force), |
| Light > 45, |
| Light < 50. |
| |
| |
| check_sign_from_homie :- |
| nxt_sound(Valie,force), |
| Value > 500, |
| Value < 1000. |
| |
| check_czolowe :- |
| nxt_ultrasonic(Value,force), |
| Value < 15. |
| |
| skret :- |
| nxt_stop, |
| Angle is 90 + random(90), |
| nxt_rotate(200,Angle), |
| start. |
| |
| |
| uciekej_chopie :- |
| nxt_stop, |
| trigger_create(_,check_color_black,woohoo), |
| nxt_play_tone(666,2000), |
| nxt_go_cm(300,100). |
| |
| |
| woohoo :- |
| trigger_killall, |
| nxt_stop, |
| nxt_play_tone(1666,2000), |
| nxt_go_cm(200,30). |
| |
| |
</code> | </code> |
| |
załączone pliki: | załączone pliki: {{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:lab6_tobola_trzcinski_tyranowski.zip|}} |
| |
====== Podsumowanie ====== | ====== Podsumowanie ====== |
| |
Pracę z robotem utrudniały (jak się pod koniec zajęć okazało) akumulatorki, które były za słabo naładowane. | Program miał za zadanie komunikowanie się z drugim robotem za pomocą dźwięku, jednak podobnie jak u reszty grup, tak i u nas nastąpiły komplikacje. Zamiast czerwonego pola, używaliśmy niebieskiej karty, analogicznie do poprzednich zajęć - miało to na celu ułatwienie kalibracji czujnika światła. Pracę z robotem utrudniały (jak się pod koniec zajęć okazało) akumulatorki, które były za słabo naładowane. |